מרצדס מתחילה בימים אלו בשיווק גרסת 2x4 (הנעה אחורית) למרצדס GLK, תחילה בגרמניה, בגרסת 220 CDi Blue Efficiency החסכונית עם 170 כוח-סוס, גיר ידני כסטנדרט עם אופציה לגיר אוטומטי, אך בהמשך תצטרפנה גרסאות נוספות.

זו לא תהיה תגלית המאה לדעת שרוב רוכשי ה-GLK (כמו גם רוב הדגמים המתחרים) לא בדיוק רוכשים אותו לנידות בשטח קשה לעבירות, ובמרצדס מודעים לכך היטב. עובדה זו יחד עם הפופולאריות ההולכת וגואה של רכבי פנאי/שטח קומפקטיים מובילה יצרנים רבים לנסות ולהרחיב את גבולות הגזרה של כל דגם וסדרה, בין היתר – ובעיקר – תוך עיגול כלפי מטה.

לשם קבלת התמונה הכללית נספר לכם כי סדרת ה-GLK מוצעת בגרמניה בטווחי המחיר הנעים מכ-40,350 יורו (220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY, ללא תוספות) ועד לכ-46,000 יורו (350, בנזין או דיזל, ללא תוספות).
ה-GLK 220 CDI Blue Efficiency בגרסת ההנעה האחורית מתומחר בגרסתו הבסיסית, ללא תוספות מיוחדות, במחיר 36,300 יורו עם תיבה ידנית וכ-38,660 יורו לגרסה האוטומטית (עם תיבת 7G-Tronic).
בתרגום ל"ישראלית" מדובר על פוטנציאל למחיר משוער שיוכל לנוע סביב ה-355,000 שקל (בגרסה האוטומטית, כמובן), וזאת בהשוואה לכ-400,000 שקל שמבקשים כיום עבור ה-GLK הזול בהיצע אצלנו, ה-GLK 280.

מעבר למחיר המוזל מצהירים במרצדס גם על חיסכון בדלק, פחות פליטת CO2 וביצועים טובים יותר; צריכת הדלק המוצהרת הממוצעת יורדת בגרסת ה-2x4 מ-14.5-14.9 ק"מ לליטר (תלוי בסוג הצמיגים) ל-15.6-16.7 ק"מ/ליטר. פליטת ה-CO2 יורדת מטווח 176-182 גרם/ק"מ (שוב, תלוי בצמיגים) לכדי 158-168 גרם/ק"מ והתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש מצטמקת מ-8.8 לכדי 8.5 שניות בגרסת ה-2x4, הקלה ב-55 ק"ג מאחותה כפולת ההנעה.
עד להעלאת הידיעה באתר לא התקבלה תגובת היבואן המקומי לגבי האפשרות שנראה GLK בגרסת 2x4 גם אצלנו, אך אנו מהמרים כי הנושא נשקל בכובד ראש ובחיוב.


ראש בראש: פנאי קומפקטיים פרימיום