ראלי פולין: מהפך בצמרת
פרישה שנייה ברציפות של אלוף העולם הפיחה חיים חדשים במאבקו של מיקו הירבונן לראשות ה-WRC. חבל רק שעמיתו לקבוצה ביצע את טעות חייו ברגע האחרון...כתוצאה, את היום הראשון סיימו שני נהגי פורד, הירבונן ולאטוולה, כשהם בעמדת הובלה ודני סורדו מזנב בהם כתקווה היחידה של סיטרואן לנקודות בראלי. לקראת אמצע היום השני הוא החל ללחוץ עליהם חזק מאוד והתקרב כדי פחות מ-20 שניות להובלת הראלי, כך שלשניהם לא נותרה ברירה אלא לוותר על הזהירות ולחזור לייצר קצב מהיר. לאטוולה אפילו ציין שהוא נוהג "כמו משוגע" כי סורדו לוחץ עליו מאוד. אך בתחילת היום השלישי המצב נרגע עבור הפורדים כשטעות בדפי הניווט של סורדו גרמה לו לפספס צומת ולאבד שניות יקרות.
בינתיים, לואב אשר חזר בתחילת היום השני למקום ה-32, התקדם עד למקום ה-11 בסטייג' 15. קטע-דירוג מאוחר יותר נאלץ סבסטיאן אוגייר מקבוצת סיטרואן-ג'וניור לפרוש עקב תאונה, בעוד בן קבוצתו יבגני נוביקוב בן ה-18 התבקש על ידי מנהל קבוצת סיטרואן להאט כשתי דקות ולאפשר ללואב לעקפו בכדי להתמקם במקום התשיעי. בסטייג' 17 הלפני אחרון, נהגה השלישי של קבוצת הצעירים של סיטרואן, קונראד ראוטנבך, עצר למשך כ-12 דקות (!) ואיפשר ללואב לעקפו בכדי שזה יתייצב במקום השמיני ויקבל נקודת אליפות אחת.
הכל היה מוכן לחגיגות הניצחון של פורד כשהצוותים נכנסו לסופר-ספיישל-סטייג' הקצרצר (2.5 ק"מ) שסיים את הראלי. והירבונן אכן סיים את הסטייג' בהצלחה ואת הראלי כולו במקום הראשון, אך לאטוולה סבל מגורל אחר לגמרי... בפנייה השנייה הוא פגע בחבית חול שתחמה את אחת הפניות ושבר את אחד ממוטות ההיגוי במכוניתו – מה שהעיף אותו ישר לתוך מחסום מתכת בפנייה הבאה וריסק את המתלה שלו לחלוטין. לאחר ניסיונות היסטריים לשחרר את המכונית לאטוולה הבין שזה נגמר. מאוחר יותר הוא הודה שזו הייתה הטעות הגדולה ביותר שעשה עד כה ושהוא מודע לכך שאיכזב את הקבוצה ואף יבין אם הם יחליטו להפסיק את החוזה שלו כתוצאה מכך. אך מנהל הקבוצה מלקולם וילסון אישר כי מקומו של לאטוולה בפורד עדיין מובטח. עכשיו נותר רק שלא יעשה יותר טעויות...
כתוצאה מפרישת לאטוולה, קודם סורדו למקום השני בעוד הנינג סולברג מסיים שלישי. במקום הרביעי התמקם פטר סולברג לאחר ראלי רצוף קרבות עבורו, שכלל גם בעיות ראות קשות לאחר שתקלה מוזרה גרמה להתזת שמן על שמשת מכוניתו באמצע אחד הסטייג'ים. חמישי סיים מתיו וילסון הצעיר ובמקום השישי התייצב פולני בעל שם כמעט בלתי אפשרי, אשר באופן מעניין הוא גם שלוש פעמים אלוף ראלי פולין וגם פוליטיקאי השייך לפרלמנט האירופי. לואב סיים שביעי לבסוף כשראוטנבך זוכה לנקודת אליפות אחת במקום השמיני.
הירבונן מוביל כעת את האליפות בהפרש של נקודה אחת מלואב, בעוד לאטוולה סובל מירידת מיקום אחת עקב הפרישה הבלתי צפויה. קבוצת פורד, שכמעט והתקרבה כדי 7 נקודות מסיטרואן בדירוג הקבוצות, ניצבת כעת 17 נקודות מאחור, לפני ראלי פינלנד שיחל בסוף יולי.
דירוג ראלי פולין:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:07:27.5 (10 נק')
2. דני סורדו (סיטרואן) – 1:10.3+ (8 נק')
3. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 2:05.7+ (6 נק')
4. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 2:24.3+ (5 נק')
5. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 4:17.5+ (4 נק')
6. קרזישטוף הולוויזיק (סטובארט-פורד) – 4:33.9+ (3 נק')
7. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 19:15.1+ (2 נק')
8. קונראד ראוטנבך (סיטרואן ג'וניור) – 19:20.6+ (1 נק')
דירוג נהגים אחרי 8 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 58 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 57 נק'
3. דניאל סורדו (סיטרואן) – 39 נק'
4. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 27 נק'
5. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 25 נק'
6. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 25 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 19 נק'
8. פדריקו ווילאגרה (מונצ'י-פורד) – 14 נק'
דירוג קבוצות אחרי 8 מרוצים:
1. סיטרואן – 106 נק'
2. פורד – 89 נק'
3. סטובארט פורד – 60 נק'
4. סיטרואן ג'וניור – 29 נק'
5. מונצ'י פורד – 18 נק'