מבדיקה ראשונית של 'גלובס' עולה, כי למעט קבוצה קטנה של מכוניות "מיני" ו"סופר מיני" קטנות וחסכוניות, ומכוניות היברידיות, תחול העלאת מחיר גורפת על כל המכוניות החדשות. המכוניות המשפחתיות היפניות והקוריאניות, למשל, עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית, שרובן מסווגות בקבוצות הזיהום 7 עד 9, יספגו העלאת מס של כעשרת אלפים שקל, שממנה יקוזז "פרס ירוק" בגובה כ-8,500 עד כ-6,500 שקל. לאחר הקיזוז צפויות משפחתיות יפניות דוגמת מאזדה 3 להתייקר בשיעור של כ-3,000 שקל לצרכן לעומת המחיר כיום.
החישוב המבוסס על נתוני האוצר מגלה גם, שרוב המכוניות בקבוצה 4, למעט היברידיות, יספגו העלאת מחיר משמעותית. גם לאחר קיזוז "פרס ירוק" בגובה כ-5,500 שקל עד 3,500 שקל הייקור ממוצע שלהן יגיע לכ-7,000 עד 8,000 שקל. מחיר רוב מכוניות היוקרה, בכללן רכבי כביש שטח, מכוניות אמריקניות עם מנועים גדולים וכדומה, ששייכות לקבוצות הזיהום העליונות, יתייקר במלוא גובה העלאת המס, ללא קיזוז "ירוק" או עם קיזוז מזערי. ההתייקרות בכלי רכב אלה צפויה להגיע לעשרות אלפי שקלים. התוכנית תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, בכפוף לאישור וועדת הכספים.
* קבוצה 1 כוללת רכב נטול פליטות (כגון חשמלי). שיעור מס הקנייה בקבוצה זו יעמוד על 10% בשנים 2009-2014 ועל 30% בשנים 2015-2019.
** קבוצה 2 מתחלקת לשתי קטגוריות לפי סוג ההנעה. על רכב שהוא בעל הנעה חלופית מקורית (מהיצרן), כגון רכב היברידי, יוטל מס קניה בשיעור 30% בשנים 2009-2012, 45% בשנת 2013, ו- 60% בשנת 2014. שיעורי המס המופחתים יינתנו לרכב שנפח מנועו עד 3,000 סמ"ק, בתנאי שהציון הירוק שלו אינו עולה על 130. על רכב בעל הנעה רגילה יוטל מס קניה 92% בניכוי 15,000 ש"ח. החל משנת 2015 יאוחדו שתי הקטגוריות והמס בשתיהן יהיה 92% בניכוי 15,000 שקל.