משבר כלכלי? מלאי שמעלה אבק? לא אצל יבואני המותגים היפנים שמעלים את מחירי דגמיהם בעקבות התחזקות המטבע היפני. קחו לדוגמא את 'דלק מוטורס': היבואנית העלתה את מחיר המאזדה3 ב-3,000 שקלים לכדי 114,000 שקלים, את מחיר ה-5 וה-6 ב-4,000 שקלים (151,000 שקל) ואת המאזדה2 ב-2,000 שקלים (000,000 שקל). גם הדגמים הפחות נפוצים תומחרו מחדש, כמו הטנדר BT-50 שמחירו הועלה ב-5,000 שקל או הרודסטר MX-5 שהתייקרה ב-7,000 שקלים לכדי 189,000 שקלים. מגרשים מלאים בנמל אילת דלק מוטורס אינה היחידה המעדכנת את מחירון דגמיה, היא בסך הכל מיישרת קו עם יבואניות מותגים יפניים שכבר עדכנו את מחירון דגמיהם כלפי מעלה. למשל, 'יפנאוטו', יבואנית סובארו, שכבר לפני כשבועיים העלתה את מחיר ה-B3 סדאן ב-2,000 שקלים ל-113,000 שקלים. 'מאיר', יבואנית הונדה, העלתה את מחיר הסיוויק ל-136,000 שקלים (מ-130,000 שקל). גם 'טלקאר', יבואנית דייהטסו, עדכנה את מחיר דגמיה: המאטריה התייקרה ב-2,000 שקלים ומעתה היא נמכרת ב-110,000 שקלים, למרות שדווקא הסיריון הבסיסית הוזלה – ב-6,500 שקלים – ותג מחירה המעודכן עומד כעת על 91,000 שקלים. אגב,
כפי שדיווחנו לכם בעבר, הסיבה להוזלת הסיריון המיועדת לציי רכב הוא ההשקה הישראלית של
יונדאי i10 שנערכה לאחרונה.
זה המקום לומר כי ההתייקרות של דגמי הליסינג אינה מוציאה אותם מגבולות קבוצות הרישוי, שכן רשות המיסים מאפשרת ליבואניות לעדכן את מחירי דגמיהם בהתאם לשינויי המטבע בו נרכש הרכב. כך מאזדה למשל, יכלה לעדכן את מחיר דגמיה ב-8.8% – שיעור התחזקות היין היפני מתחילת החודש – אולם העדכון שבצעה משקף עליית מחיר ממוצעת של כ-3%.
אגב, סביר להניח כי אלה אינן העלאות המחירים האחרונות, וגם לא נופתע אם נגלה עדכוני מחיר כלפי מעלה אצל יבואניות רכב הרוכשות את מרכולתן במטבעות זרים אחרים.
מסירות רכב –
הדגמים הנמכרים ביותר בישראל