מנגד, BYD נדרשה בהסכם לפעול להשגת אישור תקינה אירופאית לרכביה, בכדי לאפשר את שיווקם בישראל. לאחר החתימה דנו הצדדים על יעדי מכירה, אסטרטגיית שיווק וסוגיות שונות בנוגע לשירות לקוחות. בשנתיים האחרונות אף הוצגו לנציגי המזרח שביקרו במפעלי ובמטה BYD בשנגחאי ובשנז'ן, עמדות טעינה למכוניות חשמליות והם ביצעו נסיעות מבחן באחת המכוניות. המזרח אף פינתה חלק מאולם התצוגה הראשי שלה, לצורך הצגת הרכבים הסיניים. אלא שבאוגוסט האחרון היא נדהמה לגלות כי נציגי BYD ביקרו בישראל כאורחי חברת כלל תעשיות, שפעלה מאחורי גבה בבריונות למרות שהיתה מודעת לפרסומים בעיתונות על ההסכם בין המזרח ל-BYD. לדבריה, כלל הפגישה את נציגי BYD עם נשיא המדינה, שמעון פרס, תוך ניצול ציני של כוונותיו הטובות והתעניינותו הידועה בתחומי איכות הסביבה בכלל ובתחום המכוניות החשמליות בפרט.
כלל, טוענת המזרח, ביקשה להציג עצמה כמקורבת למוקדי הכוח, השלטון והרגולציה בישראל, וליצור בפני BYD מצג כאילו ממשלת ישראל מעדיפה ש-BYD תתקשר בהסכם הפצה איתה ולא עם המזרח. כעבור חודש הודיעה כלל כי חתמה על הסכם לייבוא בלעדי של רכבי BYD בישראל.
לדבריה, הסינים הודו כי לפגישה עם הנשיא פרס היה משקל משמעותי בהחלטתם להתקשר בהסכם עם כלל, ושההסכם עם המזרח אינו מחייב. טרם הוגש כתב הגנה.