ב-2008 חלה ירידה של 18% בגניבות כלי רכב ל-24,458 מכוניות לעומת 29,965 מכוניות ב-2007. עיקר הירידה בשנה החולפת נרשם במחוז מרכז של המשטרה; שם קטן מספר כלי הרכב הגנובים בכ-23.9% לסך של 7,494 כלי רכב. כך עולה מנתוני יחידת המשטרה 'אתגר', המתרכזת בסיכול גניבות כלי הרכב. יחידת אתגר, שפועלת בשיתוף פעולה עם איגוד חברות הביטוח (שמשתתף במימונה), הוקמה לראשונה ב-1998 ונסגרה ב-2003, בטרם הוקמה בשנית בתחילת 2006. מאז הקמתה המחודשת של היחידה, נרשמת ירידה מצטברת של 30% במספר כלי הרכב הגנובים.
"יעזור אם יורידו את המיסוי על חלקי חילוף לרכבים"
לדברי גדעון המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ונשיא הראל, "מדובר בחיסכון של 430 מיליון שקל למשק". המבורגר הוסיף כי להערכתו השיפור במצב גניבות הרכב בישראל יימשך לאור כך ש"בישראל כמות גניבות כלי הרכב עדיין די גדולה ביחס לעולם". לדבריו, חלק ניכר מהגניבות של כלי רכב בישראל נעשה לצורך חלקי חילוף לרכבים ולכן, "יעזור אם יורידו את המיסוי על חלקי חילוף לכלי רכב".
זאב אבן חן, מנכ"ל איגוד חברות הביטוח ציין, כי איגוד חברות הביטוח סגר לאחרונה עם המדינה את סוגיית הפעלת יחידת אתגר גם ב-2009 עם מימון חלקי של חברות הביטוח (שיעמידו 40% מהמימון הנדרש ליחידה).
סובארו ליאונה אבל גם מאזדה3
בסיכומה של 2008 סובארו ליאונה היה הרכב הנגנב ביותר בישראל. אחריו ניצבים במורד דירוג כלי הרכב הנחשקים ביותר של הגנבים, קטנועי סאן יאנג ודגמי מיצובישי לאנסר. עם זאת, כלי הרכב החדשים הגניבים ביותר שגילם על הכביש עד 4 שנים הם קטנועי סאן יאנג וקטנועי קואנג יאנג, ואחריהם דגמי מאזדה3.
צילום: מנהל
השיפור הניכר בגניבות כלי הרכב בישראל מורגש טוב יותר בהתחשב בכך שבכל השנים האחרונות גדל צי הרכב של הציבור בשיעור חד ובעקביות מדי שנה. כך, נכון להיום עומד מצבת כלי הרכב בישראל על כ-2.8 מיליון מכוניות, לעומת 2.55 מיליון שקל לפני כשנה. מכאן שמספר המכוניות הגנובות לכל אלף כלי רכב הנוסעים על הכביש בישראל קטן ב-2008 ל-8.9 כלי רכב לעומת 11.6 מכוניות לכל אלף כלי רכב ב-2007 ולעומת 13.2 כלי רכב ב-2006. אגב, השיא בגניבות רכב – 14.9 כלי רכב לכל אלף כלי רכב המתגלגלים על הכביש נרשם ב-2001.