אונגר, הנתבע, מכיר היטב את המצב, שכן בתחילת שנת 2002 כיבואן דייהו, הוא תבע את 'UMI' וג'נרל מוטורס על נטילת ייצוג היצרן הקוריאני. אז נקבע שהוא צריך לתבוע את היצרן בקוריאה. כהמשך לכך, היה מי שאמר בענף שאנשי סמל"ת בסך הכל היו צריכים להעתיק את התביעה שלו...
לפי סמל"ת קיה הפרה באופן חד צדדי ושלא כחוק את הקשר, ואונגר יצר עימה קנוניה כדי להעביר את הזיכיון לידיו. לפי התביעה בקיה הכשילו את היבואן במספר דרכים בהם מחירים לא תחרותיים ואי אספקת מכוניות. מאידך נטען שאונגר ניצל את קשריו עם הקוריאנים בזכות עסקי הספנות (רכישת מכוניות מקונצרן יונדאי, והובלת מכוניות מקוריאה). בסמל"ת מציינים גם את ההשקעה הגדולה שבצעו במותג ובתשתית. יש לציין את מתקן המסירה הגדול שנחנך ב-2005 מתוך צפייה לגדילה ביבוא המכוניות של קיה.
בכל מקרה ברור שהיחסים בין סמל"ת ליצרן לא היו טובים במיוחד ושמועות רמזו השכם והערב על כך שאנשי קיה מחפשים נציג אחר בארץ. מספר פעמים קיה לא עמדה בהתחייבויות ובתוכניות העבודה ולא ספקה ליבואן את כמות המכוניות עליה הוסכם (דבר שגרם לביטול הסכמים עם ציי רכב).