לקראת הכינוס השביעי מפרסמת היום (ב') עמותת אור ירוק את אחד מנושאי הכינוס השנה – 'מדד אור ירוק לבטיחות בדרכים'. מדובר מדד השוואתי המיועד לדרג את רמת הבטיחות במדינת ישראל מול מדינות האיחוד האירופי, כמו גם השוואה לאורך זמן.
 
 
 
בסיס המדד הם 21 קריטריונים, המחולקים ל-4 קבוצות בהם נמצא פרמטרים כמו: קיומה של תוכנית לאומית, מחויבות הממשלה לביצוע, רמת ההיפגעות ל-100,000 תושבים, חגירת חגורות בטיחות, אלכוהול, רמת מינוע, צפיפות אוכלוסייה וכו'.
מבין 27 מדינות הנכללות במדד מדורגת ישראל במקום ה-14. מקום טוב באמצע יחד עם פינלנד, דנמרק, שוויץ, מלטה, אירלנד, אוסטריה לוקסמבורג והולנד. אגב, כולן מדורגות מעל ישראל. מובילות את הטבלה הן שוודיה, אנגליה, גרמניה, צרפת ונורווגיה.
אך כפי שניתן להבין, ישראל מקבלת נקודות זכות במדד מעצם היות לה למשל תוכנית לאומית (דוח שיינין) ולא בשל היותה מדינה בטוחה תחבורתית. מצד שני היא מפסידה נקודות מחוסר ישום התוכנית. אז מה מגלה לנו המדד החדש? לצערנו לא הרבה יותר ממה שכבר ידענו בעבר ממדדים פשוטים יותר כמו מספר ההרוגים ל-100,000 כלי רכב, או מספר ההרוגים למיליארד ק"מ נסועה.
 
המיתון פוגע גם בעמותה
אם ממשלת ישראל תמשיך להתנהל כפי שהתנהלו הממשלות הקודמות, אין שום סיכוי להגיע ליעד של 350 הרוגים בשנה בתאונות דרכים". כך תקף היום (ב') אבי נאור, יו"ר עמותת אור ירוק שהוסיף כי על משרדי הממשלה השונים להתחיל לעבוד בתאום ולחתור ליעדים (כפי שנקבעו בדו"ח שיינין, י.ש) ביתר נחישות.
נאור גם התייחס למיתון ולהיות העמותה פגיעה כמו כל גוף אחר במשק. לדבריו, יש בכוונתו להתרכז בחלק מפעולות העמותה ולצמצם פעולות אחרות.