בשל היקף המידע והתמונות נפצל את הכתבה לשניים, אחת תוקדש לדגמי הכביש והשניה לחיות שטח. 'ונזה ספורט לקס' (Venza Sport Lux) הינו קורסאובר חדש יחסית של החברה על בסיס מכונית הסדאן הגדולה, 'אבלון'. היות והונזה הוא הנציג החדש של החברה (הוצג בתערוכת דטרויט האחרונה) זכה הקרוסאובר הבינוני לשתי גרסאות מיוחדות לתערוכה. בלבן בוהק מושלב שחור עם חישורי 24 אינץ' מסיביים מצפוי כרום, גריל קדמי מושחר 6 צלעות ומכסה מנוע שחור דמוי סיבי פחמן נראה ה- Toyota Racing Development, או ה-TRD, קרבי ביותר. כדי להעצים את המראה, הונמך הרכב, נוספו חצאיות בצדדים והוגדלו פתחי כניסת האוויר בחזית. מעבר על פני מכשולי מהירות עירוניים נראה עתה קשה עד בלתי אפשרי. בטויטה מדברים גם על הספק מוגבר (לא נמסר עד כמה) שהושג בזכות השימוש במגדש-על. בנוסף, נציין כי המנוע נצבע באדום – כצבע המושבים ולוח המחוונים זכה לתגבור אורות ושעונים.
גרסה נוספת של הרכב הנה 'ASV', או אקטיב ספורט ורסטילי. כאן המראה מעודן מעט יותר עם חישורי 20 אינץ' (בלבד) אך המראה תכליתי פחות רק במעט בהשוואה ל-TRD.
בצד הירוק של התערוכה (אשר זכה לסולגן משלו: Making green a cool zone), הוצגה היאריס הירוקה (תרתי משמע). המכונית הורחבה וזכתה לדלתות אחוריות הנפתחות לכיוון התנועה (דלתות התאבדות), מרווח הגחון צומצם, הבלמים שופרו והמכונית מתגלגלת על חישורי 19 אינץ' עם מידות מגוכחות לרכב בגודל זה (235/35-19 מלפנים ו-275/30-19 מאחור). מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע גז טבעי הפולט מזהמים ברמה נמוכה ביותר (לא צויין עד כמה). מיכל הגז ממוקם מאחורי המושבים האחוריים.
מותג הצעירים של טויוטה, 'סאיון' (Scion, צאצא או נצר), אשר לה זו השנה הששית בתערוכה, זכתה למירב הגרסאות. על בסיס דגמי - xB, xD וה-tC נערכה תחרות בחסות טויוטה ובין סדנאות עצמאיות אשר הציגו פרשנותן למותג הצעיר. הסדנא המנצחת תוכרז במהלך התחרות. המשותף לכל הסדנאות הוא חוסר פופורציה, קרי: הרחבת הרכבים, הנמכתן, הברקת המנועים ושימוש בצמיגים מעט מופרכים.