מידע המגיע מחדרי החדרים בפולקסווגן וממקורות נוספים, ההולך ומצטבר בעת האחרונה, מלמד על אחד הכיוונים העתידיים של הקונצרן: ככל הנראה יוצע עד 2010 ליין שלם של מכוניות היברידיות וחשמליות עם הלוגו המוכר. על-פי אותו המידע, יחל ב-2010 שיווקן של שלוש מכוניות היברידיות חדשות: גולף, ג'טה וטוארג. כל השלוש תהיינה מהזן המוכר, כזה המשלב מנוע חשמלי עם מנוע בעירה פנימית – בנזין או דיזל.
בגולף יוצע שילוב שכבר ראינו בתערוכת ז'נבה האחרונה (מרץ 2008): דיזל ומנוע חשמלי. בנוסף תשולב בגולף מערכת 'עצור וסע' – מערכת המכבה את המנוע בעת עצירה ומעירה אותו מחדש ברגע לחיצה על דוושת התאוצה – בכדי למקסם את החיסכון בדלק. פולקסווגן אינה מדווחת אודות מנוע הכלאיים החדש אך ניתן בהחלט להתרשם מהכיוון המיועד באמצעות מבט אל עבר ה'גולף TDI היבריד קונספט' שהוצגה לפני מספר חודשים (בתמונה למעלה). מתחת למעטה המוכר, נמצא מנוע חשמלי המפיק 27 כ^ס ומומנט של 14.2 קג^מ ומנוע דיזל בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר (הזרקת מסילה משותפת) המספק 75 כ^ס ומומנט של 18.2 קג^מ. הגולף מצוידת בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים החדשה בעלת שבעת יחסי העברה של החברה. נתוני צריכת הדלק ופליטת המזהמים של הקונספט (בנסיעה משולבת) עומדים על 35 ק^מ לליטר ופליטת 89 גרם CO2 לקילומטר בהתאמה. לשם ההשוואה נציין כי טויוטה פריוס צורכת ליטר בנזין (לעומת סולר) כל 24 ק^מ ופולטת 104 גרם CO2 לקילומטר.
גם הג'טה תוצע עם יחידת כוח היברידית – שפרטיה טרם נמסרו – כאשר ניתן יהיה להטעין את המצברים באמצעות השקע הביתי. המצברים (מסוג ליתיום אייון) יגיעו מן הסתם מחברת 'סאניו' היפנית שלאחרונה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם פולקסווגן.
גרסת ההיבריד המתוכננת של הטוארג, לעומת זוג המשפחתיות שציינו, תצוייד ככל הנראה במנוע חשמלי שישולב עם מנוע בנזין וזאת בשל העדפות השוק האמריקני לבנזין. זה המקום להזכיר שגם אודי, חברה-בת בקונצרן, הציגה בשעתו (פרנקפורט 2005) גרסה הברידית של ה-Q7 עם מנוע חשמלי שמפיק 43 כ^ס ו-20.5 קג^מ שהצטרף ל-V8-בנזין בנפח 4.2 ליטר (350 כ^ס ו-45 קג^מ). נתונים אלו הציגו תאוצה למאה קמ^ש תוך 6.8 שניות וצריכת דלק ממוצעת של 8.3 ליטר לק^מ – שיפור של 13 אחוז ביחס לגרסה הרגילה.
יחד עם דגמי הכלאיים, מתכננת הפולקסווגן גם דגם חשמלי לגמרי על בסיס רכב הקונספט
UP! שהוצג בתערוכת פרנקפורט 2007. כן, אותה מכונית עירונית שנמצאת אצל פולקסווגן בתחתית שרשרת המזון, אך לאחרונה
דיווחנו כאן באתר כי יתכן ותהווה את הבסיס למכונית הזולה המתוכננת של פולקסווגן או אף הבסיס לחיפושית הבאה; לדברי בכירים בפולקסווגן הפלטפורמה תוכננה מראש לשמש פלטפורמה למגוון תצורות ושיטות הינע: ממכונית חשמלית לגמרי, עבור במכונית עם מנוע אחורי ו-2 דלתות (חיפושית חדשה?), דרך סטיישן או אף באגי.
בתחילת 2007 טענה פולקסווגן כי שיווק גרסאות כלאיים לדגמיה המשפחתיים אינו כדאי. לטענתה, גרסאות כלאיים יקפיצו את המחיר בכ-2,500 דולר (ביחס למקבליהם בעלי המנוע הסטנדרטי) ולכן יהפכו ללא כדאיים כלכלית ולא רלוונטיים. מאז נראה כי פולקסווגן הצליחה לפתור מספר מכשלות טכנולוגיות הנוגעות לטווח הנסיעה ולעלויות המערכת. כמובן שהסכם שיתוף הפעולה עם חברת 'סאניו' מהווה סממן נוסף לשינוי כיוון הרוח אצל היצרנית.
המניע להצגת דגמי כלאיים לסגמנט היוקרה בו מתמודדים הטוארג, Q7 וקאיין, אינו מחיר הרכב, אלא פוליטי וטכנולוגי. פולקסווגן, כמו גם פורשה (בעלת שלושים אחוז ממניות השליטה בקונצרן) אינם יכולים להרשות לעצמם להמשיך להתעלם מהמגמה בתעשייה: הידוק המגבלות על פליטת פחמן מחד ודרישת הלקוחות בארה^ב ובאירופה למכוניות חסכוניות בדלק. מכאן הדרישה לרכב היברידי.