סבסטיאן לואב, אלוף העולם בראלי, הגיע לטורקיה עם נקודה אחת יותר ממיקו הירבונן – יריבו הגדול מקבוצת פורד. נקודה אחת זה אמנם לא הרבה, אבל ללואב יש השנה גם מאזן יוצא דופן של ניצחונות: חמישה מתוך שבעה מרוצים, כשבשני המרוצים האחרים (שוודיה וירדן) הוא סבל מתאונות וכלל לא השיג נקודות. לעומתו זכה הירבונן לנקודות בכל המרוצים העונה, מתוכם השיג רק ניצחון אחד (בירדן) וכן מקום שני עוד שלוש פעמים. ומה כל זה אומר לנו? שעבור לואב העונה הזאת מסתמנת כ^להיות בטופ או לחדול^, לפחות מבחינת התוצאות. והצורך שלו לנצח מקבל משנה תוקף כשהוא מגיע לראלי טורקיה עם המסר הברור ^הייתי צריך לנצח פעמיים כדי להחזיר לעצמי את ההובלה באליפות – פשוט אסור לי לתת לה לחמוק מבין אצבעותי^.
כל זה טוב ויפה, אך לואב ידע טוב מאוד כי טורקיה תהיה קשה במיוחד עבורו. הפעם האחרונה שהיה כאן הייתה ב-2005, וכעת עליו להתמודד עם צמיגים ללא מוס-נגד-תקרים ועם התקנות הקובעות שמוביל האליפות עולה ראשון ומנקה את השביל לבאים אחריו. קבוצת פורד, מצידה, הגיעה לראלי כשהיא מודעת היטב לחסרונות במצבו של לואב – ותכננה לנצל אותם במלואם. הירבונן הדגיש זאת באומרו כי לו ניתנה לו ההזדמנות, לא היה מחליף מקומות עם לואב: ^אני מעדיף להיות נקודה אחת מאחוריו בטבלת האליפות ולהתחיל מאחוריו את הראלי, מאשר להיות נקודה לפניו ולהתחיל ראשון^.
אבל דיבורים לחוד – את הראלי פתח לואב בהצהרת כוונות (גם אם בעלת משמעות מועטה) וניצח בסופר-ספיישל-סטייג' הראשון. אך כבר בסטייג' המלא הראשון הוא נפל למקום השביעי בעוד הירבונן תופס את ההובלה, מרוצה מכמה שהדרך מתנקה בעזרת צמיגיו של יריבו. לאטוולה, לעומתו, סבל מתקר ונפל למקום ה-14. בקטע השלישי הוא כבר קפץ חזרה למקום השלישי עם ניצחון משכנע בהפרש של 15 שניות מכל יריביו, ובסטייג' 6 אף לקח את ההובלה לזמן קצר (עד שחטף עוד תקר).
ג'יג'י גאלי, בפוקוס של סטובארט-פורד, זכה לכמה ניצחונות בסטייג'ים ואף היה מוביל את הראלי לאורך היום אלמלא חטף קנס של 10 שניות עקב איחור לסטייג' – כי בדרך אליו החל פגושו האחורי לעלות באש. אל הסטייג' המסיים של היום הוא נכנס שלישי אחרי הירבונן ולאטוולה, אבל אז, כצפוי, החלו שלושתם בטקטיקה הכבר-ידועה-מראש של נבחרת פורד: לאחר קבלת הזמנים של לואב במכשיר הקשר, האטו כולם לפני סיום הקטע וסיימו אותו שניות בודדות מאחור. התוצאה – לואב ראשון בסוף היום, שנייה אחריו ממוקם הנינג סולברג, 1.1 שניות מאחור לאטוולה, 2.2 שניות מאחור גאלי ו-6.8 שניות מאחור הירבונן (שכנראה זמנים זה לא הצד החזק שלו).
כך החל לואב גם את היום השני לפני כולם, ניקה עבורם את השטח וסבל את התוצאות – כבר בסטייג' השני של היום הוא נפל שוב למקום הרביעי, מאחורי הירבונן, לאטוולה וגאלי. זה האחרון נאלץ לוותר על הסיכוי לפודיום כשמנועו החל לאבד כוח עקב תקלה, וכך הסתיים היום ללא מאורעות מיוחדים או שימוש בטקטיקה נוספת, כשהירבונן מוביל ב-15 שניות על חברו לקבוצה וב-36 שניות על לואב, שהתמקם שלישי.
את היום האחרון פתחו הנהגים בסערה – כולם מלבד קבוצת סוזוקי וג'יג'י גאלי. שתי המכוניות של סוזוקי נפגעו מתקלות ולא יכלו להמשיך, בעוד הנהג האיטלקי של סטובארט-פורד פיתח לאורך הראלי תשישות והתייבשות, ומצבו הגופני לא איפשר לו להתחיל את היום השלישי. הירבונן סבל גם הוא מתקלה – מכוניתו נכבתה בזינוק לסטייג' 17 והוא איבד כ-9 שניות לחברו לקבוצה לאטוולה. לאחר הסטייג' אמר הנהג הפיני כי הטעות דווקא עודדה אותו לאורך הקטע: ^הייתי כל כך עצבני שנהגתי כמו מטורף וחתכתי כל סיבוב – בסוף זה היה לטובה!^. ואכן, בסיום היום הוא הצליח לשמור על מקומו ולנצח את לאטוולה ב-8 שניות ואת לואב ב-25. דני סורדו סיים רביעי לאחר קרב אימתני משלו מול הנינג סולברג, שסבל מבלמים בעייתיים לקראת סוף התחרות. מעט מאחוריהם התמקם פטר סולברג, שלא סבל מתקלות אך גם לא הצליח להתבלט, ואחריו ניצבו מתיו וילסון וקונרד ראוטנבך.
כעת נכנסת אליפות העולם בראלי לפגרה בת כחודש וחצי. אל החצי השני של העונה יכנס הירבונן עם הובלה של 3 נקודות על לואב, בעוד לאטוולה זכה גם הוא לעקוף בהפרש זהה את יריבו בדירוג, כריס אטקינסון. האקשן יחזור בסוף יולי בראלי פינלנד המפורסם.
דירוג ראלי טורקיה:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 4:42:07.1 (10 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) –7.9+ (8 נק')
3. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 25.7+ (6 נק')
4. דניאל סורדו (סיטרואן) – 2:25.6+ (5 נק')
5. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 2:33.7+ (4 נק')
6. פטר סולברג (סובארו) – 2:48.2+ (3 נק')
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 4:24.2+ (2 נק')
8. קונרד ראוטנבך (סיטרואן פרטית)– 7:46.7+ (1 נק')
דירוג נהגים אחרי 8 מרוצים:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 59 נק'
2. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 56 נק'
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 34 נק'
4. כריס אטקינסון (סובארו) – 31 נק'
5. דניאל סורדו (סיטרואן) – 30 נק'
6. פטר סולברג (סובארו)– 20 נק'
7. ג'יג'י גאלי (סטובארט-פורד) – 17 נק'
8. הנינג סולברג (סטובארט פורד) – 16 נק'
דירוג קבוצות אחרי 8 מרוצים:
1. פורד – 99 נק'
2. סיטרואן – 90 נק'
3. סובארו – 53 נק'
4. סטובארט-פורד – 41 נק'
5. מונצ'י-פורד – 19 נק'
6. סוזוקי – 10 נק'