בארץ קטנה כמו שלנו, קשה למצוא תוואי חדש אירוע אחרי אירוע, שנה אחרי שנה. לזכותם של גדי צוקר ויענקל'ה זלצר יש לציין כי הם מצליחים להמשיך ולהפתיע ולצרף קטעים לא מוכרים לתוואי אירועי הניווט שהם מארגנים. התוצאה? ראלי פסח מבית 'מסע מעולם אחר' התאפיין במסלול זורם, מהיר ומעלה חיוכים.
המסלול, שהתחיל והסתיים בפארק שרשרת (דרומית לנתיבות) כלל בחלקו קטעים מתפתלים ושלל החלקות זנב שמאל-ימין-שמאל להנאת הנהגים (הנווטים? נראה שהם דווקא פחות אהבו את זה...), בחלקו דיונות ובחלקו גם קטעים ישרים של פול-גז ומבט חד הרחק קדימה. מנקודת ההתחלה המסלול משך מערבה ודרומה לאורך קו השפד^ן והקיף ממערב את שמורת הבשור עד לצאלים. משם המשיכו המשתתפים לכיוון דרום-מזרח אל נחל הד, צפונה סביב באר-שבע לגבעות גורל, ו-^דוך^ לסיבוב צפונית לבית קמה. אחרי הסיבוב פנה המסלול חזרה מערבה לנקודת ההתחלה – לא לפני סיור קצר דרך דורות והשדות החקלאיים המוריקים באזור. סך הכל כ-240 ק^מ במהירות ממוצעת גבוהה יחסית.
הנהגים מאוד אהבו את המסלול. ועדיין, ההשתתפות היתה דלה מדי. האם מדובר במעט מדי אתגרי עבירות טכניים? היעדר קשיי ניווט? מה מכריע את הכף בין המקומות הראשונים לאחר שלוש שעות נהיגה?
בתום האירוע שוחחתי עם אחד הנווטים שצוותו הגיע למקום הראשון בקטגוריה, ודנו בשאלה מהו הגורם הדומיננטי: יכולות נהיגה, יכולות טכניות של הרכב או יכולות ניווט? בקטגוריה הבכירה (T1) שי שמעוני בהחלט עשוי לשאול את עצמו את השאלה הזו. שי, שנווטו הקבוע שוהה בחו^ל, ציוות אליו את הנווט אורי יעקובוביץ', והם הגיעו בהפרש זמנים קטן אחרי רז והלל שסיימו ראשונים (בקטגוריה ובכללי). את הפרש הזמנים הזה ניתן לשייך לטעויות ניווט (ומי לא טועה בניווט או מתברבר מדי פעם?), או לבעיות טכניות קלות אך מציקות שהגבילו את המהירות הסופית בקטעים הישרים והסופר-מהירים שבתוואי המסלול. כמובן, שתמיד ניתן להקצין ולומר שיש הבדל טכני גדול מאוד בין הפאג'רו של הלל ורז לבין ההאנטר של שי. מן הסתם אין סיבה אחת ויחידה, ומדובר בשילוב של הנ^ל. במבחן התוצאה, הלל ורז מצליחים להציג נוסחת קסם עקבית ביותר.
בקטגוריה T2 התחרותית ההבדלים היו גדולים יותר. ראשונים הגיעו אלון אסולין ואייל עובדיה שנסעו מהר ובעקביות ללא תקלות. צוות כרמי נתקל בבעיית GPS חמורה כבר בנ^צ הראשונות, ולמעשה נאלצו אייל חתואל ואיציק כרמי להתקדם על בסיס מפה ונ^צ שנרכש על-ידי ה-GPS (ללא רשימת נ^צ הבאים) – אתגר לא פשוט בדיונות של צאלים. הדבר גרם לעיכוב רב שלא ניתן היה לגשר עליו בקטעי השבילים הישרים והמהירים. אולם, בעזרת קצת מזל ו^עזרה מהחברים^ ההתעקשות להמשיך ולסיים את המסלול השתלמה והביאה להם את גביע המקום השני לאחר שארנון הלחמי, נווטו של גל שחם, לא הרגיש בטוב והפאג'רו של מוטורוני דרך-הים נאלץ להמשיך בקצב לא תחרותי. מי שפרש לחלוטין היה תום בריל, ^הבן-של^ שממשיך להשתתף באופן קבוע בסדרה. בתחילת המסלול הפגין תום מהירות גבוהה ביותר ואף הדביק את שי שמעוני שזינק לפניו, אולם בהמשך נאלץ לפרוש בשל בעיות במערכת הזרקת הדלק.
בג'יפים הכללי ניצח הצוות המנוסה של איציק אסולין ואלעד רחמים במגנום של אוטווויק. אחריהם הגיע הפראדו של שירותי רכב אלקנה, לא לפני שאלו עצרו לעזור למנצח קטגוריית האופנועים – זיו אבידוב – לאחר שבנחיתה קשה מקפיצה הסתבך צינור הבלם הקדמי שלו וניסה לבצע חראקירי בלוח השעונים. אחרי זיו הגיע גדי חן בהופעת ^חצי אורח^ (ונקווה להמשיך ולראות אותו באירועים דומים כמו בעבר). אחרי שניהם הגיע יותם זלוטוגורסקי, שהוביל את האופנועים בחלק גדול מן המסלול על גבי אופנוע מסוג הונדה XR650R. אולם תעופה קלה היא כנראה ספורט שלא אהוד על ההונדה, ואחרי זמן אוויר איכותי נדרשו ליותם דקות יקרות להניע את האופנוע הסרבן.
יובל שרון, איש הטרקטורונים הותיק, ראה בבוקר האירוע כי אין לו תחרות אמיתית. באמתחתו מצלמת קסדה חדשה ומגניבה לגמרי, ובראותו את מיעוט המשתתפים הוא חשב כהגדת פסח הבה ונתחכמה – נזנק מאחור (במקום בין הראשונים) וננסה לצלם עקיפות של רכבים מקטגוריות אחרות שבדרך-כלל נוסעים לאט בהרבה מטרקטורון ה-DS450 החדש שלו. אלא מה, שהמסלול היה מהיר ומאובק מדי, והוא נתקל בקשיים רבים לעקוף משתתפים אחרים, אף אם אלו היו איטיים בהרבה. בסופו של דבר סיים יובל ראשון בקטגוריה, אולם לא היה יכול לתת פייט אמיתי מול הלל ורז.
ארז אברמוב זכה לעדנה וסיים הפעם את כל המסלול ללא תקלות מיוחדות, למעט שקיעה בבוץ מספר קילומטרים לפני הסיום שעיכבה אותו מספר דקות. אך מה לעשות שבהיעדר באגים אחרים, הקטגוריה מדשדשת. אפילו צוות ^מוסך הזהב^ המירו את הבאגי הצהובה הקטנה בלאדה ניבה, אותה הם ניווטו ביד רמה במהירויות כמעט בלתי נתפסות עבור הלאדה – יבגני מספר שהיא נוסעת מהר יותר בשטח מאשר בכביש.... בעצם, קצת יותר מדי מהר: חצי-התהפכות קלה הותירה אמנם את הניבה כמעט בלי צלקות, אבל את הצוות במקום השלישי בלבד.
תוצאות:
ג'יפים T1
1. רז היימן, הלל סגל
2. שי שמעוני, אורי יעקובוביץ'
ג'יפים T2
1. אלון אסולין, אייל עובדיה
2. אייל חתואל, איציק כרמי
3. גל שחם, ארנון הלחמי
ג'יפים כללי
1. איציק אסולין, אלעד רחמים
2. אריה סבן, ערן גנה
ג'יפים חובבים
1. מיכאל ושמעון וייס
2. איתי מולדובסקי, עמית דגן
3. יבגני אדלמן, אנה אינגין
באגי
1. ארז אברמוב, ניר שיפר
טרקטורונים
1. יובל שרון
2. יוני אדמוני
אופנועים
1. זיו אבידב
2. גדי חן
3. יותם זלוטוגורסקי