חצי שנה עברה מאז מותו של
מייקל פארק, נווטו של מארקו מרטין, עקב תאונה קשה בה נתקעה הפיז'ו של מרטין בעץ במהירות גבוהה. כבר בסטייג' השני של ראלי קטלוניה נוכחנו לדעת שוב, באופן טרגי, כי פשוט לא ניתן למנוע לחלוטין תאונות קטלניות במהלך אירועי ספורט מוטוריים מסוג זה. בצירוף נורא של תזמון רע וחוסר מזל, נהרג ביום הראשון של הראלי יורג באסטוק, שתיפקד כנווטו של אהרון בורקארט מקטגוריית ה-J-WRC. ה-C2 של בורקארט נפלה לתעלה וניזוקה באופן לא קשה. השניים יצאו מהרכב בכדי להחליף צמיג ובזמן העבודה התהפכה מכונית נוספת באותו המקום בדיוק, פגעה בבאסטוק ופצעה אותו אנושות פצעים מהם לא התאושש. יורג באסטוק היה בן 36 במותו.
קטלוניה הוא אחד ממרוצי האספלט האהובים ביותר על הנהגים והצופים. סבסטיאן לואב נהנה במיוחד ממרוצים מסוג זה, אבל מהר מאוד בתחילת האירוע הוא הבין שהפעם לא יהיה כל כך קל. מרקוס גרונהולם נוהג לראשונה מזה מספר שנים במכונית איתה הוא יכול לזרום בלי להתעצבן (והוא יודע להתעצבן...) על תקלות חוזרות ונשנות, מכונית שמסוגלת לייצר קצב מהיר לא פחות משל הסיטרואן של לואב. גרונהולם הספיק לנצח בשלושת הסטייג'ים הראשונים ולהוביל על לואב בכ-10 שניות עם תחילת הסטייג' החמישי, עד שגם הפוקוס שלו הוכיחה שמכונית חדשה לא יכולה להיחלץ ללא תקלות – איבוד לחץ במגדש הטורבו גרם להאטה רצינית אצל הפיני, והוא התדרדר אל המקום העשירי בסוף היום הראשון. בצירוף מקרים מוזר, תקלה זהה לחלוטין קרתה למיקו הירבונן, נהגה השני של פורד, בסמיכות גבוהה לגרונהולם. הוא התדרדר אל המקום ה-14 (ובסוף הראלי התאושש למקום התשיעי).
מיד עם תחילת היום השני פתח גרונהולם בשעטה קדימה, כשהוא עוקף יריבים על ימין ועל שמאל. עם סיום הראלי הוא התמקם במדרגה הנמוכה של הפודיום, כשהוא לא מצליח להדביק יריב מפתיע – דניאל סורדו. אלוף ה-J-WRC הספרדי מוכיח על כבישי ארצו שהוא בנוי מהחומר הנכון, ומצליח להידבק ללואב לאורך כל האירוע. הוא מסיים בתוצאה הטובה ביותר שלו, וזאת במרוץ הרביעי בלבד בו הוא מתחרה בקטגוריה הגבוהה.
במסע העקיפות שלו הזיז גרונהולם אחורה בדירוג את אלכס בנג שהתחרה ב-307 פרטית וסיים לבסוף רביעי. יאן קופקי הוכיח גם כן את איכויותיו בסקודה פרטית כשסיים חמישי ופרנסואה דובאל הופיע גם הוא לראלי זה בסקודה פרטית והציג קצב טוב, למרות שסבל מבעיות בלמים ומספר תקרים. הוא סיים במקום השישי.
שביעי ושמיני התמקמו נהגי האימפרזה סולברג וסראזין, לאחר ראלי קשה מבחינתם, בו התלוננו תדיר על בעיות בהתאמת צמיגים (וגם בהתאמת הקבוצה... מתי כבר יוותרו בסובארו על פירלי?). דווקא אטקינסון הצעיר הסתדר לא רע עם הפירלי הישנים יותר שלו, עד שתאונה הכניעה אותו ביום השני.
קסאוויר פונס המקומי התמיד במקום השלישי עם הקסארה לאורך סטייג'ים רבים, אך נפל קורבן לעפר על הכביש בסטייג' העשירי והחליק אל מחוץ לתחרות. מנפרד סטוהל נאלץ להתחרות ב-307 אחרת שהבהילה לו קבוצתו לאחר תאונה בזמן האימון, בה הרס את ה-307 הרגילה שלו. הוא לא הצליח להתאושש ואף הובהל בעצמו לבית החולים לבדיקות ביחד עם נווטו.
לקראת ראלי קורסיקה הוכיחה הפוקוס החדשה כי היא מסוגלת להתמודד מול לואב גם על אספלט. עם תיקו במספר הניצחונות, יודעים שני הצדדים כי הכול פתוח לאירועים הבאים.
דירוג ראלי קטלוניה:
1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 3:22:01.7 (10 נק')
2. דניאל סורדו (סיטרואן פרטית) – 48.2+ (8 נק')
3. מרקוס גרונהולם (פורד) – 1:45.8+ (6 נק')
4. אלכס בנג (פיז'ו פרטית) – 2:01.9+ (5 נק')
5. יאן קופקי (סקודה פרטית) – 2:57.2+ (4 נק')
6. פרנסואה דובאל (סקודה פרטית) – 3:37.8+ (3 נק')
7. פטר סולברג (סובארו) – 3:48.2+ (2 נק')
8. סטפן סראזין (סובארו) – 4:36.4+ (1 נק')
דירוג נהגים אחרי 4 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (קרונוס-סיטרואן) – 36 נק'
2. מרקוס גרונהולם (פורד) – 27 נק'
3. דניאל סורדו (קסארה פרטית) – 14 נק'
4. מנפרד סטוהל (OMV פיז'ו) – 11 נק'
5. פטר סולברג (סובארו) – 10 נק'
6. טוני גרדמייסטר (פיז'ו פרטית) – 6 נק'
-. דניאל קרלסון (מיצובישי פרטית) – 6 נק'
דירוג קבוצות אחרי 4 מרוצים:
1. קרונוס-סיטרואן - 44 נק'
2. פורד - 42 נק'
3. סובארו - 31 נק'
4. OMV פיז'ו - 21 נק'
5. סטובארט VK פורד – 10 נק'
6. רד-בול סקודה – 6 נק'