חברת סאנגיונג חשפה אתמול בתערוכת סיאול את הקיירון החדש, אבל השאירה פרטים רבים לא ברורים עדיין – תמוה למדי בהתחשב בעובדה שהרכב אמור להתחיל להימכר בקוריאה תוך זמן קצר ולאירופה יגיע תוך ארבעה חודשים, אחרי שייחשף בתערוכת פרנקפורט.
מלבד תמונות רשמיות, חושפת ההודעה לעיתונות את הפרטים הבאים – הרכב מוגדר כ-SAV, ראשי תיבות של Sport Activity Vehicle, וההימנעות מהמושג Utility, רומזת כי מדובר ככל הנראה במה שנקרא אצלנו ^רכב פנאי^ בניגוד ל^רכב שטח^. אם זה נכון, המשמעות היא כי הקיירון, מחליפו של המוסו, יוותר על שלדת הסולם ועל תיבת ההעברה בעלת ההילוך הנמוך, למרות שאין התייחסות מפרושת לנושא זה בהודעה.
המתלים הם עצמות עיצה כפולות מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור. גם כאן שמה ההודעה דגש על נוחות והתנהגות כביש ואפילו משתמשת במושג ^קרוסאובר^ – כנראה שאכן מדובר ברכב פנאי, שוויתר על יכולות שטח ^אמיתיות^.
מלבד פרטים אלו נשארים רב פרטי המבנה בערפל – לא נמסר אורכו של הקיירון, למשל, אם כי ההעמדה שלו מול רכבי הפנאי רומזת על ממדים קטנים מאלו שהופיעו בידיעות הראשוניות ברשת (
וגם אצלנו). מצד שני, אזכור של אפשרות לגרסת שבעה מושבים רומזת בדיוק ההפך – מבלבלים הקוריאנים האלה...
נושא שכן נחשף במלואו הוא נושא יחידות הכח – אלו יכללו, בנוסף על הדיזל 2.7 ליטר והבנזין 2.0 ליטר עליהם כתבנו, גם מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 140 כ^ס – הספק מכובד עבור מנוע שכזה, מה שככל הנראה מעיד על טכנולוגיה מודרנית.
עוד תחום שזכה להתייחסות רחבה בהודעה לעיתונות הוא תחום האבזור (למרות שלא ברור מה יכלל בסטנדרט הישראלי, כמובן) – מערכת שמע מקורית עם מחליף דיסקים ו-DVD עם מערכת ניווט. מערכת בקרת יציבות, בקרת ירידה במדרון ובקרת התהפכות. שש כריות אוויר. חיישני אור ומגבים, מראות מתקפלות ועוד. תמונת הפנים חושפת ריפוד שחור משחור (שקצת מקשה על אבחנה בפרטים) וקונסולה מרכזית מוטה לנהג, בנוסף ללוח שעונים קלאסי הנשלט ע^י מד המהירות ומד הסל^ד.
הקיירון, שם שדרך אגב נובע לפי ההודעה לעיתונות מהשילוב של המילה KAI (אינסוף) עם RUN (דהרה, ריצה מהירה) ואמור להעביר את הדינמיות של הרכב החדש ולא כפי שחשבנו, אמור לנחות על חופי הארץ עוד השנה, כנראה בנובמבר. מחירים עדיין אין, אולם מיצובו מתחת לרקסטון, שם חסם עליון של כ-235,000 ש^ח על מחירו.
*עדכון:
אלו המידות הרשמיות של הקיירון, כפי שנמסרו ע^י טלקאר, יבואנית סאנגיונג לארץ:
בסיס גלגלים - 2.74 ס^מ - (ארוך מהטוסון וה-CR-V ב-11 ס^מ)
אורך - 4.66 מ' (ארוך מהטוסון בכ-30 ס^מ, דומה ל-CR-V),
רוחב - 1.88 מ' (רחב מהטוסון ב-5 ס^מ ומה-CR-V ב-10 ס^מ),
גובה - 1.75 מ' (גבוה מהשניים בנ^ל ב-2 ו-4 ס^מ, בהתאמה).
מנתונים אלו ניתן ללמוד כי הקיירון גדול מהמקובל בקטגורית רכבי הפנאי, אבל לא מגיע לגודל המקובל בקטגוריה רכבי-השטח בגודל מלא. השאלה היא האם הצרכנים יראו את יתרון המרווח, או את החסרון בתנוע עירונית...