במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר חשפו אנשי ^מאיר^, יבואנית הונדה לישראל, את תוכניותיהם לשנת 2005. למרות שהמסיבה נפתחה בסרטון שהציג את מטוס המנהלים החדש של החברה, החידושים הצטמצמו לתחום המכוניות והאופנועים...
הדגש באירוע היה על הסיוויק IMA, גרסת הכלאיים (היברידית) של הסיוויק המוכרת, עליה
קראתם לפני שהגיעה לתערוכת אוטומוטור. הסיוויק המחושמלת נראית סטנדרטית לחלוטין, אפילו כשמציצים לתוך תא המנוע. רק עין מאומנת, שיודעת מה לחפש, תראה את התוספת הקטנה ליחידת ההנעה, שמכילה את המנוע החשמלי הדקיק (רק 6.5 ס^מ רוחב). תא המטען איבד מעט מנפחו לטובת יחידת הבטריות, לוח המחוונים שונה מעט וזהו. בעקבות פעילות יבואני הונדה וטויוטה אל מול משרד האוצר, יש סיכוי סביר כי המכוניות ההיברידיות יזכו להנחות משמעותיות במס הקניה (מרכיב המיסוי העיקרי על מכוניות בארץ), מה שיאפשר למכור אותן במחיר תחרותי – מחיר הסיביק IMA בארה^ב גבוה רק ב-20% ממחיר סיוויק ממוצעת. ואם כבר הזכרנו את מה שקורה בחו^ל, ה-IMA היא המכונית ההיברידית הנמכרת ביותר בשנת 2003 באנגליה ובארה^ב. באנגליה תופסת הסיוויק IMA כ-80% משוק הרכב ההיברידי (אבל רק 3% מסך הסיוויקים שנמכרו במדינה ב-2003). בסך הכל נמכרו בשנה שעברה כ-25,000 סיוויק IMA, כ-90% מהן בארה^ב, שם המודעות לנושא זיהום האוויר משמעותית במיוחד. זיהום האוויר הוא התחום העיקרי בו יכולות המכוניות ההיברידיות להציג יתרון משמעותי, מכיוון שצריכת הדלק שלהן דומה מאוד לזו של רכב דיזל מודרני, ורק בפליטת המזהמים, בעיקר בתוך העיר, הן מציגות יתרון משמעותי, כזה שעשוי להצדיק את תוספת המחיר, המשקל והסיבוך שגובה החשמל.ולמי שמודאג מאמינות כל המערכות הנוספות, מבטיחה הונדה אחריות מקיפה על כל רכיבי ה-IMA לשמונה שנים.
האם יש עתיד לסיביק IMA ולמכוניות ירוקות בכלל בשוק הישראלי האדיש לנושא הזיהום? ימים יגידו.
עוד בתחום הרכב מרובע הגלגלים יגיעו אלינו בשנה הקרובה הסיוויק הרגילה וה-CRV לאחר מתיחת פנים; יורחב מבחר הגרסאות של האקורד עם גרסאות דיזל (למרות שלא קיימת תיבה אוטומטית!) וסטיישן (המכונה ^טורר^), ויגיע גם מיניוואן קומפקטי חדש לחלוטין, שלא נחשף עדיין ואפילו שם רשמי עוד אין לו וכרגע נקרא BZ.
בתחום האופנועים מכוונת הונדה לכיוון העממי עם משפחת ה-CBF בנפחי 600, 500 ו-250, ושלושה דגמי 125, מה שכנראה מצביע על אמונה עמוקה בישום התקנות האירופאיות כבר השנה (לפי התקנות החדשות מדרגת 125 סמ^ק תחליף את המדרגה ההיסטורית של 50 סמ^ק) . אבל לכל פירמידה יש שפיץ, ועל היסודות העממיים הללו יתנוסס שפיץ ראוי בהחלט, שפיץ כפול: ה-CBR1000RR – אופנוע ליטר חדש לגמרי מקטגורית ההיפרספורט עם יחס הספק משקל של כ^ס לכל ק^ג (!), וה-CBR1100XX, נציג הונדה לתחום הספורט-תיור-סופר-מהיר, שמגיע לכאן אחרי וותק רב בשוק העולמי.