כפי שכתבנו כאן
לא מכבר, מיצובישי של היום זה לא מיצובישי של פעם – ואת זה בדיוק מתכוון היבואן לשנות. במסיבת עיתונאים שנערכה היום החל תהליך החזרה-לתמונה, עם חשיפת הלאנסר החדשה. הרושם הראשון הוא של מכונית אפורה, לא מבריקה בעליל, אבל כנראה תכליתית, באמצעותה תנסה מיצובישי לתקוע מחדש טריז בסגמנט המשפחתיות. הלאנסר החדשה, שהושקה מחדש לשוק האירופי לא מכבר, מבוססת על הלאנסר-סדיה היפנית, דגם ותיק למדי, אך השינויים - לדברי היבואן - משמעותיים. עיצובית אין מהפכות והלאנסר, למעט חרטום עדכני עם פנסים עכשויים, בהחלט לא נראית שייכת לדור החדש והמתוחכם של משפחתיות יפניות, בראשן הקורולה והמאזדה3. גם המפרט הטכני לא מדהים. מנוע ה-1.6 ל' החדש מסתפק -98 כ^ס צנועים, אך מתהדר כפיצוי בנתון מומנט שהוא גבוה יותר - או מושג בסל^ד נמוך יותר - משל המתחרות, 15.3 קג^מ ב-4,000 סל^ד (הקורולה המוזכרת לעיל משיגה נתון דומה, ב-4,800; המאזדה3 - רק 14.7 קג^מ). השילדה והמרכב הוקשחו, בהתאם לטעם האירופי, כדי לספק התנהגות כביש טובה יותר.
הלאנסר 2004 תשווק כאן בשלוש רמות גימור. במרכז הקונצנזוס ניצבת גרסת ^פרימיום^, במחיר של 119,000 ש^ח. התמורה למחיר נראית סבירה-פלוס, כאשר המפרט כולל 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם רדיו-דיסק, תיבה אוטומטית-טיפטרוניק ^אינווקס II” וחישוקי סגסוגת. לציי-רכב – שוק-היעד המרכזי של המכונית, יש להניח (עד שתגיע לכאן הגרסה הזולה של המאזדה3 ותניח את טלפיה על הסגמנט) – מוצעת גרסה בעלת השם המשעשע ^אקזקוטיב^, עם מפרט צנוע יותר הכולל 2 כריות אויר בלבד. המחיר הנומינלי הוא 116,500 ש^ח, אם כי ציי רכב ישלמו הרבה פחות. בראש הרשימה, תמורת 121,000 ש^ח, מקבלים את דגם ^ספורט^, שמציע חבילה הכוללת לוח מחוונים לבן, הגה מומו, ספוילר, ופנסים שקופים מאחור.
אנשי מיצובישי סירבו לנקוב במספרים עבור יעד המכירות שלהם, אך נזרקה לחלל המילה ^אלפים^. הם מגדירים את הלאנסר כחלק מהקו החדש של המותג בישראל והצהירו על רצונם לחזור למרכז הבמה עם המכונית. אנו יודעים כי בעתיד מצפים לנו דגמים פחות אפורים. קודם כל הגרנדיס, המיניואן החדש והאלגנטי, ואחריו - ובכן...
ובכן החדשות האחרות מצד מיצובישי בהחלט מעודדות. מנכ^ל קבוצת כלמוטור-כלמוביל, צביקה פולק, הצהיר במפורש כי הלאנסר אוו 8 אכן תגיע; לגבי מחיר ומועד לא ניתן עדיין להתחייב, אבל זו כבר אמירה חד-משמעית. בשורה אחרת, שתעניין אלפי לקוחות של מיצובישי – אנשי היבואן טענו כי נפתרה בעיית הביטוח המקיף של המגנום. תעריפי הביטוח האסטרונומיים פגעו קשות במכירות הטנדר המאד-נגנב של מיצובישי ואפשרו לאיסוזו לתפוס את ההובלה בסגמנט. השאלה היא אם זה לא מאוחר מדי, עכשיו שלאיסוזו יש אס חדש ביד בדמותו של ה-D-מקס.