רודסטר ספורטיבי עם יכולת שטח נשמע כשילוב בלתי-אפשרי, אבל זה, בערך, מה שאמורה להיות ה-B9S ^סקראמבלר^ שתציג סובארו בתערוכת טוקיו – בהחלט משמעות חדשה להגדרה הנפוצה בימינו אלה, ^קרוסאובר^... אם הכינוי סקראמבלר מוכר לכם, אגב, הרי זה משום שג'יפ – לא פחות ולא יותר – עשתה בו שימוש בראשית שנות ה-80'; זה היה כינויו של טנדר מבוסס על CJ8. ניתן לנחש שהבחירה בשם איננה מקרית. מעבר לעיצוב, שהינו לטעמנו מוזר לא פחות מההגדרה של המכונית, מאפיין בולט ביותר הם המיתלים, המאפשרים לשנות את גובה המכונית מעל הקרקע בהתאם לתנאים ולאופי הנהיגה. מרווח הגחון יכול להגיע עד 200 מ^מ, דבר התומך בהצהרה על יעוד דו-שימושי כזה או אחר. למרווח וליכולת השטח תורמים צמיגי-ענק במידה חריגה של 225/55-19. ה-B9 מצויידת במנוע הכלאיים הראשון אי-פעם של סובארו, שילוב של מנוע בנזין 2.0 ל' בעל 136 כ^ס עם מנוע חשמלי. סובארו מכנה את מערכת ההינע שלה SSHEV, דהיינוSequential Series Hybrid Electric Vehicle. בניגוד למערכות-כלאיים אחרות, המנוע החשמלי כאן מסוגל להניע לבדו את המכונית עד למהירויות של כ-80 קמ^ש; בכל מקרה, יחידת הבנזין נכנסת לפעולה באופן אוטומטי כאשר המטען במצברים יורד אל מתחת לרמה מסויימת. לא התלהבנו מהעיצוב, והרעיון הבסיסי של רודסטר-פנאי גם הוא לא ירחיק לכת – אבל GM בהחלט יכולה למצוא מה לעשות עם פלטפורמת רודסטר חדשה. לא צריך יותר מדי דמיון כדי לראות מנוע ומערכת הינע של אימפרזה-טורבו ברודסטר דו-מושבית פתוחה ומלהיבה... חבל רק שה-B9 איננה כזו. פרט ל-B9 תציג סובארו בטוקיו עוד שתי מכוניות-קונספט קטנות. ה-R1E היא מכונית עירונית 2+2, קצרה עוד יותר ממכוניות המיני היפניות הזעירות, עם הנעה חשמלית בלבד – אבל תכונות ניהוג ספורטיביות. ואילו ה-R2 היא מכונית מיני בעלת 4 דלתות וביצועים גבוהים הודות למנוע כפול-גלי-זיזים בעל בקרת שסתומים אקטיבית, ותיבה בת 7 הילוכים. מן הראוי להתייחס לעיצובן של שלושת המכוניות, שמציגות כולן חרטום בעל מראה דומה – שמזכיר לא במעט אלפות של פעם. באופן כנראה לא מקרי, מכוניות אלו הן הראשונות שיוצאות תחת ידיו של ראש מחלקת העיצוב החדש של סובארו, אנדריאס זאפאטיני – בעבר המעצב של... אלפא רומיאו, נקודה שסובארו טרחה להדגיש בהודעה לעיתונות.