לאותיות RS יש משמעות מיוחדת אצל פורד, והחברה מודעת לכך היטב. אולי בשל כך לקח לה כל כך הרבה זמן להוציא גרסת RS לדור הנוכחי של הפוקוס, למרות שזה יצא עוד ב-2004 וכבר הספיק לעבור מתיחת פנים (
גרסת ה-RS של הפוקוס הקודמת היתה מכונית הארד-קור אמיתית, שלמרבה הצער מעולם לא יובאה לישראל). עד עתה ייצגה ה-ST את הצד הספורטיבי של הפוקוס, אבל עצם השימוש באותיות הללו – ולא בצירוף RS רב המשמעות – הבהיר כי גרסת RS אכן נמצאת בקנה. פורד עצמה
החלה בתהליך הקדימונים עוד בסוף 2007; מזה זמן ידוע כי הפוקוס RS מיועדת להצגה בתערוכת לונדון בסוף יולי; אחרי השלבים הבלתי-נמנעים של תצלומי ריגול,
דליפות ו
חשיפה חלקית, הגיע ביום שישי תור החשיפה המלאה של הפוקוס החמה החדשה, קצת לפני התערוכה עצמה.
ובכן עד עתה, כזכור, דיברה פורד על ^מעל 280 כ^ס^; עכשיו כבר מוצהר בפה מלא כי מדובר ב-300 כ^ס טבין ותקילין ממנוע ה-2.5 ל' טורבו שבחרטומה. בדיוק כמו סובארו אימפרזה STI, אלא שבמקרה זה הכוח עובר דרך הגלגלים הקדמיים בלבד. המומנט המרבי הוא 41.8 קג^מ, טיפונת יותר מהאימפרזה. תיבת ההילוכים היא ידנית קונבנציונלית, ולפחות בשלב זה פורד אינה מזכירה כלל את האפשרות לתיבת מצמד כפול, כמו זו שהתחילה עכשיו להמכר בחלק מדגמי הדיזל של הפוקוס וה-C-מקס.
עם הספק שכזה שעובר רק דרך הגלגלים הקדמיים, לא פלא שאחת הנקודות המודגשות בהודעה לעיתונות אודות ה-RS החדשה היא המלחמה ב-Torque Steer – אותה תופעה המכונה ^לחימת הגה^, המתרחשת עם מכוניות הנעה קדמית כאשר האצה חזקה בשילוב עם הפניית הגה יוצרת כוח-היגוי לא רצוי, במיוחד כאשר פני הקרקע אינם אחידים וכאשר הכוח עובר דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה: מעין השפעה צולבת של המומנט המועבר לגלגלים המניעים הנדרשים לבצע גם היגוי. השיטה של פורד להלחם בתופעה היא שילוב של דיפרנציאל מוגבל החלקה מתוצרת Quaife יחד עם רכיבי מיתלה קדמי יחודיים ל-RS המכונים RevoKnucle. במלים פשוטות יותר, מדובר בגיאומטרייה מיוחדת של רכיבי המיתלים האמורה למנוע את התופעה של השפעת המומנט המועבר דרך הגלגל על ההיגוי.
היתרון העיקרי של הנעה קדמית הוא חסכון במשקל, כמובן, וכן המנעות מפגיעה במרחב ליושבי המושב האחורי ובקיבולת תא המטען בשל רכיבי ההנעה האחורית. לדברי אנשי פורד, המערכת החדשה שפיתחו מאפשרת ניהוג חד ומדוייק במיוחד ויכולת משיכה ביציאה מפניות ללא תחרות. עוד מדברת פורד על מערכת ESP שכוילה במיוחד כדי להותיר חופש פעולה רב לנהג ולאפשר נהיגה ספורטיבית במיוחד, וזאת בנוסף לאופציה לניתוק מוחלט. ^התנהגות הכביש של ה-RS תוכננה ופותחה כדי ללטש את תגובותיה הטבעיות, ללא ESP^, אומרים מהנדסי צוות הפיתוח. ^ במקרה של ה-RS, ה-ESP היא מערכת בטיחות טהורה^.
עוד הבדלים לעומת הפוקוס הסטנדרטית הם מפשקי גלגלים שהורחבו ב-40 מ^מ, ושימוש בחישוקים וצמיגים יוצאי דופן עבור מכונית בקבוצת גודל זו: החישוקים הם ^19 (למיטב זכרוני לראשונה בקטגוריית המשפחתיות) כאשר הסטנדרד המקובל בגרסאות חמות בקבוצה זו הוא ^18, והגומי הוא במידה 235/35! הבלמים גם הם גדולים, בקוטר 336 מ^מ מלפנים ו-300 מ^מ מאחור (ושוב ההשוואה הבלתי-נמנעת ל-STI: בלמי ה-RS גדולים ב-6 מ^מ מלפנים וקטנים ב-5 מ^מ מאחור...).
הציבור יוכל לראות את הפוקוס RS החדשה בתערוכת לונדון, כאמור, החל מה-22 ביולי. השיווק בפועל, לעומת זאת, יחל רק בראשית 2009.