האוונסיס של טויוטה היא משפחתית-גדולה אפורה שלא זכתה להצלחה גדולה בגלגולה הנוכחי – לא אצלנו ולא באירופה. אולי הסיבה היא העיצוב המסורבל והבלתי-מושך או פשוט העדר-ברק, בקטגוריה המשופעת במכוניות מצוינות שחלקן גם מעוצבות למשעי. כך או כך, בתערוכת פריז בעוד כחודש תציג טויוטה את הדור הבא של האוונסיס, ותמונה רשמית ראשונה פורסמה אתמול (המכונית
נקלטה כבר לפני מספר חודשים בעדשת צלם-הריגול שלנו, גיא אביטל). מידע של ממש לא נמסר, אך טויוטה מצהירה על מנועים חזקים מאשר בדגם הנוכחי, אשר יחד עם זאת יפלטו פחות CO2. האוונסיס החדשה תצא לשוק האירופי בינואר הקרוב. אוונסיס החדשה. יפה יותר? עוד שתי מכוניות חדשות שיצאו לשוק ב-2009 יצטרפו אל האוונסיס בדוכן טויוטה בתערוכה בפריז. האחת, והיותר-חשובה בהיבט גלובלי, היא ה-iQ הקטנה, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2007 כקונספט, ובתערוכת ז'נבה השנה
בגרסה קרובה יותר לייצור. ה-iQ תהיה מכונית ה-4 נוסעים הקטנה ביותר בשוק עם אורך של פחות מ-3 מטרים; מעבר לחיים קלים בתנועה עירונית ובמציאת חניה, היא תציע רמות נמוכות של פליטת CO2, החל מ-99 גרם לק"מ (שזה, במחשבה נוספת, לא כל כך נמוך יחסית למכונית כה קטנה: גרסאות 'ירוקות' של מכוניות סופרמיני עדכניות עם מנועי דיזל חסכוניים מגיעות גם הן לערכי CO2 כאלו, וסמארט דיזל פולטת רק 88 גרם לק"מ).
המכונית השניה היא ה"אורבן קרוזר", רכב פנאי שבעצם לא מיועד לראות שטח.
הצגת הבכורה – כקונספט – היתה בתערוכת ז'נבה האחרונה, ובפריז תופיע גרסת הייצור. טויוטה מדברת על גרסת ה דיזל 1.4 ל' עם הנעה כפולה, עם ערך פליטת CO2 נמוך של 133 גרם לק"מ. יש לציין כי למעשה מדובר בגרסה אירופית למכונית קיימת בהיצע של טויוטה, המשווקת כ'איסט' (Ist) בשוק היפני וכסאיון xD בארה"ב.