לקראת חזרתה המתוכננת של אלפא-רומיאו לארה''ב, כאשר כראש החץ נבחרה ה-8C היפהפייה, נדרש מפעל בו היא תיוצר יחד עם מכוניות נוספות המיועדות לשוק האמריקני.
באלפא-רומיאו בוחנים שני כיוונים שונים: הראשון – רכישת אחד ממפעלי ההרכבה שנסגרו לאחרונה של פורד, קרייזלר או GM. השני – הרחבת אחד ממפעלי יצרנית הטרקטורים והציוד החקלאי Case New Holland. רגע: טרקטורים?! ציוד חקלאי?!?
 
 
אלפא 8C על בסיס טרקטור?!
צילום: מנהל
מפעל הרכבה של פורד. יש מצב למכירה? באלפא מתעניינים...
 
אכן, כן. קצת רקע: Case New Holland היא כיום קבוצה של יצרניות ענק בתחומי החקלאיות הנשלטת (90%) על-ידי פיאט – בעלת הבית של אלפא-רומיאו. Case New Holland (בקיצור – CNH) היא כיום יצרנית הציוד החקלאי השנייה בגודלה בעולם (אחרי ג'והן-דיר) ויצרנית הציוד המכאני-הנדסי ('שופלים', 'מחפרים' וכד') השלישית בגודלה בעולם, אחרי קאטרפילר וקומטסו.
אלפא 8C על בסיס טרקטור?!
צילום: מנהל
טרקטור קייס אמריקני. בקרוב ייוצר לצד ה-8C?...
 
בכדי להיכנס לפרופורציות נציין כי מחזור המכירות של הקבוצה עמד בשנה האחרונה על קרוב ל-16 מיליארד דולר. כיום בבעלות CNH לא פחות מ-11 מפעלי הרכבה מתקדמים ברחבי ארה''ב והרעיון להרחיב את אחד המפעלים ולהוסיף בצמוד לו אולם הרכבה עבור מכוניות נשמע פחות מצחיק מכפי שנשמע לבטח כאשר הרעיון עלה לראשונה, אולי אף בבדיחות הדעת... בכל זאת, סצינה בה חונים זה לצד זה במגרש החנייה שורות של 'קייסים' לצד אלפות 8C נראית לנו משעשעת בהחלט. מאידך, זה לא יהיה חדש לבטח לא עבור עיניים איטלקיות; גם פרוצ'יו למבורגיני היה יצרן טרקטורים מצליח כאשר החל להשתעשע עם מכוניות...
 
האתר שייבחר לבסוף ייבחר עד מאי הקרוב, שכן התוכניות של אלפא-רומיאו לגבי ארה''ב הן להתחיל בייצור עד 2011 בסדרי גודל של כ-150,000 מכוניות בשנה, רובן עבור השוק האמריקני המקומי, חלקן האחר עבור השוק האירופאי. תוך שלושה חודשים מהיום תיסגרנה סופית תוכניות הייצור (מבחינת הדגמים) ופרישת הסוכנים ברחבי המדינה. בדבר אחד אין ספק – האיטלקים באים לאמריקה!