סוזוקי נמצאת בעיצומו של תהליך המשנה באופן משמעותי את פני החברה – תהליך שהחל עם השקת הסוויפט הנוכחית. הסופרמיני העדכנית והמצליחה לא רק הזניקה את מכירות המותג היפני הקטן, אלא גם העניקה לו תדמית חדשה, צעירה ורעננה. הסוויפט היתה הצעד הראשון בתכנית עולמית ארוכת-טווח, הכוללת ארבעה שלבים שכל אחד מהם נושא מאפיין שונה. בשלב הראשון, המוטיב הוא ספורטיביות; אחרי הסוויפט באו במסגרת אותו שלב גם הגרנד-ויטארה וה-SX4. הספלאש, אשר נחשפה מוקדם יותר השנה, עורכת עכשיו בפרנקפורט את הופעת הבכורה הציבורית והיא הצעד הראשון בשלב השני, בו הדגש הוא על משפחה; בהמשך אותו שלב תוצג יורשת האלטו הקטנה. בשלב השלישי המוטיב המרכזי מוגדר על-ידי סוזוקי כ'סטטוס' – ובפרנקפורט הוצגה יריית-הפתיחה: קיזאשי.
כפי שכבר סיפרנו לכם, משמעות המילה היא "קדימון"; מדובר במכונית-תצוגה מסגמנט D (משפחתיות גדולות), קבוצה בה מעולם לא היה לסוזוקי דגם משלה. סוזוקי מעוניינת להרחיב את מגוון מכוניותיה ולהציע ללקוחותיה הקיימים אפשרות להתקדם ולעלות בסולם הגודל/יוקרה/תדמית, ותכניות הגידול שלה – המדברות על תוספת של 25% למכירות מעתה ועד 2009 – דורשות נוכחות בסגמנטים נוספים. הקיזאשי מיועדת להציג את תפיסת סוזוקי, לפיה הצלחה בסגמנט החדש תגיע רק על-ידי מתן ערך מוסף שהמכוניות הקיימות בקבוצה אינן מציעות כיום. זה, כמובן, נשמע מצויין על הנייר – מימוש זו כבר שאלה אחרת.
את העיצוב הדרמטי של הקיזאשי אתם יכולים לראות בעצמכם. הפרופורציות בלתי-שגרתיות: בסיס גלגלים ארוך של 2.85 מ' שייך לקטגוריית הסלון, אך האורך הכולל הוא 4.65 מ' בלבד. כתוצאה מכך מושג מראה דינמי ויוצא-דופן (ואנו לא מדברים על החרטום, שמטרתו העיקרית כנראה היא משיכת תשומת לב). סוזוקי רואה הנעה היברידית כפתרון לסוגיות סביבתיות, כאשר לגבי הקיזאשי ספציפית אין פירוט יתר על המידה למעט העובדה כי המנוע העיקרי הוא טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל'. עוד מצויידת המכונית בתיבת 6 הילוכים סקוונסיאלית ובהנעה כפולה חכמה, i-AWD, המהווה חלק מתפיסת סוזוקי לגבי מכוניתה הסדרתית; חישוקי ה-"21, לעומת זאת, מיועדים לתצוגה בלבד ונשואים צמיגי 255/30.
בשלב זה סוזוקי אינה מדברת על לוח זמנים עבור השלב המעשי של כניסה לסגמנט D.