הדור הבא של חניונים מגיע לת''א?!
מערכת של מסועים ומעליות תוביל את המכונית מפתח החניון למקום החניה ובחזרה ללא מגע יד אדם. השאלה, מי ישא בעליות ההפעלהאין ספק, יתרונו הגדול של החניון הוא ''כמות הפח למטר שטח קרקע''. אך מי ישא בעלות להפעלת חניון משוכלל שכזה? בעבר ת''א הוצפה בחניונים דו-קומתיים שבאמצעות מעלית פשוטה למדי (דמיינו 'ליפט' במוסך), נוצרו שתי מקומות חניה ממקום חניה בודד. הכל היה טוב ויפה עד שהגיעו עליות שיפץ המעליות. תושבי גוש דן הצביעו ברגליים, והמעליות הפסיקו להתרומם ונכנסו לספר הפילים הלבנים של ת''א.
נכון, שהחניון של יוניטרוניקס אינו דורש מבעלי הרכב להשאיר את המפתח אצל שומר החניון (כפי שנדרש לעשות בעת שימוש בחניוני הדו-קומתיים הנושנים של ת''א), אך נושא העליות עדין נותר פתוח. נותר רק לקוות כי הגופים אליהם משווק החניון האוטומטי – יזמים פרטיים ורשויות מקומיות – ילמדו מלקחי העבר ולא יגלגלו את העליות לצרכן.
*תערוכת 'ISRATRAFFIC 2008' שהשנה נערכת לראשונה בישראל, הינה תערוכה בינלאומית המתמקדת בתחומי התעבורה, תשתיות, פתרונות חנייה ובטיחות בתנועה.