מהפכה במירוצי דראג: כבר לא רבע מייל!
בעקבות תאונה קטלנית: הקטגוריות הבכירות במירוצי הדראג של התאחדות NHRA האמריקנית מתחרות על מסלולים מקוצריםהתאונה הכתה גלים, לא רק בשל היות קאליטה אלוף-עבר שזכה פעמיים בקטגוריית העלית, Top Fuel, בשנות ה-90. אביו של קאליטה, קוני, הוא אגדת מירוצי דראג בפני עצמו וגם בן דודו דאג קאליטההוא נהג מצטיין. קאליטה כבר פרש פעמיים מתחרויות אך לא עמד בכך וחזר. היתה זו התאונה הקטלנית השניה ב-NHRA ובקטגוריית Funny Cars בתוך פחות משנה וחצי. בתאונה נוספת באותו פרק זמן נפצע קשה ג'ון פורס, הנהג המצליח ביותר בתולדות מירוצי הדראג האמריקנים, אך הוא הצליח להתאושש ולהחלים וחזר להתחרות.
התאחדות מירוצי הדראג האמריקנית, ה-NHRA, הגיבה במהירות, והחלה בתהליך מואץ של בדיקת אמצעים להגברת בטיחות המכוניות. כשלב ביניים ננקטה פעולה מיידית: 10 ימים אחרי התאונה הקטלנית, בצעד חסר תקדים, הוחלט לקצר את המסלולים עבור שתי הקטגוריות המהירות ביותר, מרבע-המייל המסורתי ל-1,000 רגל, דהיינו כ-305 מ'. בכך הושגה הורדה משמעותית של המהירות בסוף התחרות, ובמקביל – הארכה של שטח ההאטה לאחר קו הסיום. שינוי זה הוכנס לתוקף כבר בסבב האליפות שנערך בסוף השבוע האחרון בקולורדו, ולראשונה בתולדות ה-NHRA – לאחר יותר מ-50 שנות קיום הארגון – נערכו התחרויות של אליפות ארה"ב על מסלול שאינו באורך של רבע מייל.
רוב הנהגים והמקורבים לספורט קיבלו את הצעד בברכה. הדעה הרווחת היתה שהמכוניות נעשו כל כך מהירות עד כי אזורי ההאטה במסלולים כבר לא היו ארוכים די הצורך. בכל מקרה מדובר כאמור בצעד-ביניים, כאשר במקביל הוקם צוות-משימה לבדיקה מקיפה של כל נושא הבטיחות והמלצה על אמצעים עתידיים.