מרצדס בנץ SLC חדשה ב-2010
האם מרצדס תחזיר את דלתות "כנפי השחף" המפורסמות באמצעות ממשיכת מורשתה של ה-SLC – הקופה מבוססת ה-SL? חכו שנתיים ותראו...למה?
אם כל התוכניות תתבצענה כמתוכנן, הרי שתוך פחות משנתיים תחשוף מרצדס את ממשיכת דרכן של שתי המכוניות שהוזכרו – ה-SLC וה-300 SL, כאשר זו האחרונה תתרום את תצורת הדלתות הייחודית. למעשה, ה-SLC המיועדת תירש במישרין את ה-SLR (של מק'לארן, לא ההיא משנות ה-50'...) שייצורה הופסק, הלכה למעשה, למרות שסביר להניח שטווח המחירים יהיה קצת יותר מתון והגיוני, וינוע סביב ה-150,000 יורו, לעומת 400-450,000 יורו ל-SLR, תלוי בגרסה.
ה-SLC המיועדת (קוד דגם במרצדס BR197, משמע – יש דברים בגו'...) תמוצה לצד ה-SLK וה-SL שככל הנראה תוצענה בגרסאות חדשות לגמרי עד להשקת ה-SLC, ולא מן הנמנע שיחלקו מכלולים רבים במשותף, למרות שהפלטפורמות תהיינה שונות. מהידוע עד כה – ועם מרצדס נושא הדליפות הוא די ממודר – בעיקר מעיתונים גרמניים שחלקם ידועים במקורותיהם המהימנים, תהיה ה-SLC מכונית ספורט מהליגה העליונה, שתתחרה בחיות כביש אקזוטיות כמו אודי R8, הב.מ.וו-על המתוכננת, דגמי למבורגיני ופרארי וכיו"ב ביצועיסתיות. זו בהחלט לא מיועדת להיות גרסה כזו או אחרת של ה-CL, ה-SEC מפעם או ה-SLC המקורית, שלא ממש התיימרו להתחרות באקזוטיקה מהירה וספורטיבית.
ואם תשאלו למה מרצדס צריכה SLC שכזו, התשובה נחלקת לשניים: הפסקת ייצור ה-SLR השאיר את מרצדס ללא נציגות ראויה בליגה העליונה, נתון שיצרנית כמו מרצדס לא יכולה להרשות לעצמה. שנית: בשל אופי מכוניותיה, ההקפדה על האיכות, הנוחות, הפאר והטכנולוגיה שמהווים סימן היכר למרצדס, חלה גם זליגה מתמדת אל עבר התחום המשעמם, חסר הרגש והקר ותכליתי. יצרנית חפצת חיים צריכה גם משהו קרבי וספורטיבי לנשמה, או לכל הפחות – לתדמית. ה-SLC המיועדת אמורה לדאוג לתיקון מצב זה, ועד שתעשה זאת – ניאלץ להמתין בצפייה דרוכה למה שילד יום.