אין זה חדש שב.מ.וו יודעת לעשות מנועים, ויש לה ארון גביעים מלא קבלות בענין. בפרסי 'מנוע השנה הבינלאומי' זכתה ב.מ.וו יותר – הרבה יותר – מכל יצרן אחר. ב-2005 זכה בתואר מנוע ה-V10 של ה-M5. שנה לאחר מכן זכה אותו מנוע שוב בפרס, וב-2007 עשה זאת מנוע השלושה-ליטר-טורבו. והשנה, כמיטב המסורת, אנו חוזרים (שוב...) על המלים "ב.מ.וו" ו"שוב" בכותרת הידיעה אודות פרסי מנוע השנה הבינלאומי. אתמול התפרסמו הזוכים בפרסי 2008, והמנוע שזכה בפרס הגדול אשתקד עשה זאת
בשנית. התואר הכללי של "מנוע השנה הבינלאומי" הולך לאותו מנוע ב.מ.וו 3.0
ל' נהדר שמניע את ה-335, את ה-135 (בגרסאות קופה וקבריולה) ואת ה-X6 החדש.
וכמיטב המסורת, אין זה הפרס היחיד בו זכתה ב.מ.וו; פירוט זוכי 2008
בקטגוריות השונות מופיע מטה. נזכיר רק כי פרסי "מנוע השנה הבינלאומי"
מאורגנים על-ידי המגזין Engine Technology International, כאשר השופטים הם
65 עיתונאי רכב מ-32 מדינות.
אנו מהמרים, אגב, כי בשנה הבאה תאבד ב.מ.וו את התואר למנוע ה-3.8 ל' טורבו
של הניסאן GT-R, מנוע אשר בשל תקנות התחרות לא היה יכול להיות עדיין בין
המועמדים השנה.
לפניכם רשימת שאר הזוכים.
• המנוע החדש הטוב ביותר: ב.מ.וו 2.0 ל' דיזל (123d)
• המנוע הירוק: טויוטה 'סינרג'י דרייב' (פריוס)
• מנוע הביצועים: פורשה 3.6 ל' טורבו (911 טורבו, GT2)
• עד 1.0 ל': טויוטה (אייגו, יאריס, סיטרואן C1, פיז'ו 107, סובארו ג'סטי)
• 1.0 עד 1.4 ל': פולקסווגן 1.4 ל' TSI (גולף, טוראן, טיגואן, ג'טה)
• 1.4 עד 1.8 ל': ב.מ.וו-פיז'ו-סיטרואן 1.6 ל' טורבו (מיני קופר S, פיז'ו 207 ו-308)
• 1.8 עד 2.0 ל': פולקסווגן/אודי 2.0 ל' TSI/TFSI (רשימה ארוכה של דגמים)
• 2.0 עד 2.5 ל': סובארו 2.5 ל' טורבו (B3, פורסטר, B4, אאוטבק)
• 2.5 עד 3.0 ל': ב.מ.וו 3.0 ל' טורבו (135, 335, X6)
• 3.0 עד 4.0 ל': ב.מ.וו 4.0 ל' (M3)
• מעל 4.0 ל': ב.מ.וו 5.0 ל' (M5, M6)