במהלך חודש אוגוסט נמסרו בישראל 27,489 כלי רכב חדשים – כך עולה מנתוני אגף הרישוי. נתון זה מהווה עלייה של 29%(!) ביחס לחודש המקביל אשתקד.
על פי נתוני האיגוד, המותג הנמכר ביותר באוגוסט הוא קיה , שמסרה החודש 4229 כלי רכב – עלייה של 8.1% לעומת החודש הקודם ו-28.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות אוגוסט 2016: קיה במקום הראשון, ומיצובישי לפני טויוטה
צילום: מנהל
ולא פחות חשוב – מדובר בנתון גבוה ב-34% משל מסירות יונדאי, החברה האם, שמסרה 3143 כלי רכב. מדובר בירידה חדה לעומת יולי (21.8%) פחות – אבל כנראה שאוגוסט הוא חודש חלש עבור המותג באופן מסורתי – הנתון החודש גבוה ב-30.7% ממסירות המותג באוגוסט 2015.
מכירות אוגוסט 2016: קיה במקום הראשון, ומיצובישי לפני טויוטה
צילום: מנהל
והטבלה לא נרגעת גם בהמשך. במקום השלישי, במקום טויוטה, אנחנו מוצאים את מיצובישי שמסרה החודש 2880 מכוניות. זו גיחה ראשונה מזה זמן רב של מיצובישי אל השלישיה הפותחת בטבלת המסירות. ובעצם מדובר יותר בהידחקות מגיחה – היא עקפה את טויוטה בשמונה כלי רכב בלבד. מדובר בעלייה דרמטית של 78.2% ביחס למסירות מיצובישי בחודש יולי, ועלייה של 53.1% לעומת אוגוסט 2015.
אצל סוזוקי, הממוקמת חמישית בטבלה החודשית, מדובר בזינוק דרמטי אפילו עוד יותר מזה של מיצובישי – גידול של 120.5%(!) לעומת חודש יולי: 2815 כלי רכב בחודש אוגוסט, לעומת 991 כלי רכב בלבד ביולי האחרון.
מכירות אוגוסט 2016: קיה במקום הראשון, ומיצובישי לפני טויוטה
צילום: מנהל
ברמה השנתית, שמונה מתוך עשרת היבואנים המובילים מראים עלייה במסירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, לאור השינויים הדרמטיים בנתוני המסירות, שונה הסדר גם בדירוג המסירות השנתי. יונדאי עדיין מובילה, אם כי הפער בינה לבין קיה הצטמצם לכאלפיים מסירות בלבד – ואחריה קיה וטויוטה. לצד זאת, מיצובישי מטפסת למקום החמישי (במקום מאזדה, המדורגת כעת שישית) וסוזוקי מטפסת למקום השביעי (במקום ניסאן, המדורגת כעת שמינית).
מכירות אוגוסט 2016: קיה במקום הראשון, ומיצובישי לפני טויוטה
צילום: מנהל
פרמיום
בפלח הפרמיום, אודי ממשיכה להוביל, עם 350 מסירות באוגוסט. אחריה מרצדס (273) וב.מ.וו (228). במקום הרביעי – בפער גדול מהשלישי, 50% – נמצאת וולוו (114) ואחריה, חמישית, נמצאת לקסוס עם 83 מסירות בלבד.
מכירות אוגוסט 2016: קיה במקום הראשון, ומיצובישי לפני טויוטה
צילום: מנהל