יצאנו לסקר את המירוץ השני באליפות הארץ בסימולטורי נהיגה "SRC16". הפעם המתחרים "היו" על מסלול הוקנהיים (גרמניה) ונהגו כולם באותה המכונית - מקלארן MP4/12C GT3. המירוץ ארך כעשרים דקות (12 הקפות) ובו הנהגים התמודדו עם רמת אחיזה שהשתנתה לאורך ההקפות (התחממות צמיגים וכו') ועוד משתנים. האליפות חולקה לשתי קטגוריות - חובבנים ומקצוענים.
מנצח קטגורית החובבנים הוא יוסי גבאי.
מנצח קטגורית המקצוענים הוא פטר גרין.
שווה לחכות לסוף הסרטון, יש הפתעה לצופים שרוצים לנסות בעצמם. לקבלת ההפתעה יש לפנות ל-SimRace (מוגבל ל-20 הפונים הראשונים).
צילום ועריכה: גיל חסון
ביקרנו אצל SimRace לפני השקת ה-M2, וזה מה שהיה לאליק פרומצ'נקו להגיד:
לקראת הנסיעה להונגרורינג החלטתי ללמוד את המסלול ההונגרי בבית הספר לנהיגה (וחנות הסימולטורים) של חגי פארן - SimRace. לאחר שלוש פגישות שנמשכו הרבה מעבר למתוכנן (סיפרו לי שזה טבעי בסימולטור) ונהיגה ברכבי הנעה אחורית דומים ל–M2, הרגשתי שנפטרתי מכל הסוגיות הטכניות שלוקחות לך את הכיף הטהור על המסלול האמיתי. הסוגיות הטכניות שאני מתכוון אליהם הם בעיקר לימוד תוואי המסלול ותפעול מערכות הרכב בתוכו - נקודות הבלימה, הורדת הילוכים וכו'. גם לסימולטור עצמו צריך להתרגל אבל לאחר שעוברת שעה (שיכולה להיות מלווה בבחילה קלה), אפשר להתמקד באימון שדומה מאוד לנהיגה אמיתית. ואז, כשעולים על המסלול האמיתי, המוח יודע למה לצפות בכל סיבוב והגוף יודע מה לעשות עם האוטו.
דקות המסלול הם דקות של חסד וצריך לנצל אותן עד הסוף. בעולם האמיתי מן הסתם הרבה יותר כיף כשהרכב משדר מהצמיגים, מהתחת, כוחות הג'י שמופעלים עליך בפנייה והאנדרנלין שזורם בגוף. ולאחר הסימולטור ההנאה היא כפולה כי לא צריך ל"בזבז זמן" בהתעסקות עם הטכניות ונשאר רק הכיף הטהור. בקיצור - מומלץ מאוד! במקום עצמו מספר עמדות שניתן לקיים בהן סימולציות נהיגה בכל הסוגים - מראלי ועד פורמולה (אפילו קארטינג) וכמעט על כל מסלול שקיים בעולם. בית הספר, שפועל בבניין משרדים ברמת החייל, נקרא "Fastest" כולל קורס יסודות הכנה למירוצים שפתוח לכל מי שרוצה לנהוג טוב יותר ולהגיע לרמה תחרותית. לאחר הקורס ניתן להגיע לאימונים אישיים וקבוצתיים ולפרק את הנהיגה לגורמים הקטנים שהופכים נהג לנהג מקצועי.
היתרון בסימולטור הוא ביכולת לבחון את הנהיגה על כל סוגיה, הנעות קדמיות ואחוריות, סוגים שונים של בקרות, באופן מיידי וזול יחסית לנהיגה על מסלול אמיתי. חגי, שהדריך במסגרות שונות כולל בנורבורגרינג, טוען שמה שחשוב בנהיגה הוא הכושר. יחד עם נהג המירוצים הצעיר אלון דאי נבנתה תכנית שמאפשרת לעבוד במסגרתה על הדברים הקטנים שחשובים לכל אחד כנהג. הביטוי לשיפור של תלמידי בית הספר מוצא ביטוי במירוץ חודשי שנקרא "Time Attack Telemetric" שבו כל נהג מתחרה נגד השעון מול אלון דאי. התוכנה משווה בין הגרפים של אלון לבין כל המתחרים וכך ניתן לנתח מהירות, זוויות הפניה, בלימה וכולי. SimRace משתמש במגוון תוכנות ובעיקר ב–IRACE, שהיא תוכנת המירוצים התחרותית המרכזית היום בעולם.

www.Simrace.co.il