אופל אסטרה 1.4 ליטר טורבו, Innovation

מחיר: 145,000 ש"ח

הספק: 150 כ"ס
מנוע: 1.4 ליטר טורבו בנזין

צריכת דלק ממוצעת (יצרן):
18.5 ק"מ לליטר

ציון במבחן הריסוק: 5 כוכבים
עתידה של אופל, ברגעים לא מעטים בסוף העשור הקודם, נראה בכלל לא ברור. המשבר הקשה שהיכה בחברת האם שלה - ג'נרל מוטורס האמריקאית - הגיע עד אירופה ואיים לקבור את היצרנית האירופאית יחד איתה. אולם, כל זה נראה כעת מאוד רחוק ומרוחק, לאחר שאופל מציגה אסטרה חדשה לגמרי – עם מנוע, תיבת הילוכים ושלדה חדשים וחדישים.
דגם זה, שתוכנן כדי להתחרות במלכת המשפחתיות הקומפקטיות האירופאיות, פולקסווגן גולף, זכה כבר עם הצגתו לתואר נכבד ביותר: "מכונית השנה באירופה ל-2016". גם בישראל, מציגה אופל פנים רעננות, לאחר שהזיכיון ליבוא דגמיה עבר לפני מספר שנים לחברת שלמה, שמשקיעה מצדה מאמצים רבים להעלאת קרנו של המותג.

יצאנו לבחון את האסטרה החדשה, בתצורת חמש דלתות, עם מנוע 1.4 טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית חדישה.

מדד מראה חיצוני
אופל השילה מעל האסטרה את המראה השמרני שאפיין את הדגמים הקודמים שלה. ואכן, היא נראית נאה, עם קריצה ספורטיבית, כשבחלק האחורי של צדודיתה בולט גג משופע שנראה כאילו הוא צף מעל לגוף המכונית.

הבוחנים אהבו את ה"לוק" החדש, והעניקו לאסטרה ציון 9 עבור העיצוב.

מדד עיצוב פנים
תא הנוסעים עבר שדרוג גדול ומשמעותי עוד יותר מזה שעבר העיצוב החיצוני. סביבת הנהג נאה ביותר והאסטרה מאובזרת ברמה חריגה ביחס למכונית משפחתית. המושבים נוחים ומרווחים גם מלפנים וגם מאחור; איכות החומרים והגימור טובים בדרך כלל; מסך המגע המקורי נוח לשימוש ובעל תגובה מהירה. נקודות החובה בתא הנוסעים הן מחסור בתאי אחסון ולעיתים איכות גימור שאינה תואמת את האיכות הכוללת של פנים הרכב.

אבזור הבטיחות מעולה, וזה כולל מערכת אוטומטית לתיקון סטייה מנתיב, מערכת למניעת תאונה עד עצירה מלאה במהירות עירונית, התרעה על הימצאות גוף בשטח המת של מראות הצד ועוד. חמישה כוכבים וציונים גבוהים בכל הפרמטרים במבחן הבטיחות של יורו NCAP משלימים רמת בטיחות גבוהה מאוד.

הבוחנים העניקו לתא הנוסעים ולאבזור את הציון 9.

מדד איכות הנסיעה
כבר עם הלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה, חשים שכיף לנהוג במכונית הזו. מאה וחמישים כוחות הסוס מעניקים לאסטרה קלות תנועה וזריזות. גם החלפת ההילוכים האיטית משהו של תיבת ההילוכים, שפוגמת קצת בתחושה הכוח, תורמת לתחושת הנינוחות בכך שאינה מחליפה את ההילוכים בנוקשות. ולמרות שהיא מכוילת לנהיגה מהנה, המכונית אינה נוקשה כרוב המכוניות הגרמניות שאוהבות להתפנק על אספלט גרמני אך מגיבות בנוקשות לשיבושים ישראליים בכבישים. האסטרה עושה את זה יותר בעדינות, והתחושה היא שבאופל הצליחו לייצר שיווי משקל נכון בין יכולת ספורטיבית לנוחות נסיעה. יש להוסיף שהתנהגות הכביש של האסטרה, הן בכביש המהיר והן בכבישים מפותלים, בטוחה, והנוהג באסטרה יכול להיות נינוח גם במהירויות גבוהות.

הבוחנים העניקו לאסטרה את הציון 9 על האופן בו היא ננהגת ונוסעת.

סיכום
אין ספק שאסטרה, בגרסת המבחן (המאובזרת) שמתחילה ב-145,000 ש"ח, וגם בגרסה הבסיסית הנמכרת ב-132,000 ש"ח, היא מהמכוניות המשפחתיות הטובות והבטוחות ביותר שנעות היום על כבישי ישראל. לתכונות אלה היא מוסיפה בונוס בדמות נהיגה מהנה, תכונה שהיא חריגה למדי בקבוצת מכוניות זאת.