ב-31 באוקטובר 1941, בדיוק שנה לאחר סיום "הקרב על בריטניה", נולד במידלאסקס שבאנגליה דרק רג'ינל בל - מי שיגדל לאחת מאגדות המירוצים הבריטיות הגדולות של כל הזמנים.
בניגוד למקובל היום, כאשר נהגים מקצועיים מתחילים בדרך כלל את קריירת המירוצים שלהם בגיל ילדות, דרק בל התחיל בגיל מבוגר בהרבה. בצעירותו עבד בחוות הקרוואנים המשפחתית, ונכנס למירוצים רק בהשפעת אביו החורג. ב-64' החל להתחרות עם לוטוס סופר 7, וכבר באותה שנה זכה לניצחון הראשון שלו במסלול בגודווד.
שנים ראשונות
משם החלו הדברים להתגלגל בקצב מהיר, תרתי משמע. דרק עבר להתחרות בפורמולה 3, גם כן עם דגמים של לוטוס, והשיג בעונת 67 שבעה ניצחונות. הוא עבר להתחרות בפורמולה 2, והישגיו שם משכו את תשומת ליבו של אנזו פרארי, שהציע לו את מושב הנהג במכונית פורמולה 1 של הקבוצה במירוץ מונזה ב-1968. דרק בל המשיך להתחרות במרוצי פורמולה 1 עבור קבוצות שונות, כולל נהיגה במקלארן M9A כפולת ההנעה במירוץ היחיד שלה אי פעם, ובמקביל התחרה בסדרות מירוצים אחרות (עולם המירוצים היה אז שונה מאוד מהיום). אבל הוא לא הצליח להתבלט בזירות הפורמולה 1, וההישג הטוב ביותר שלו היה מקום שישי בגרנד-פרי האמריקאי ב-1970. כוכבו של דרק בל ידרוך בזירות אחרות.
יומולדת שמח, מר בל
צילום: מנהל
לה-מאן, דייטונה ואליפות העולם למכוניות ספורט
והוא אכן הפך לכוכב - במירוצי סיבולת. לא פחות מ-5 ניצחונות בלה-מאן (Le Mans) ושלושה בדייטונה 24 שעות השיג בל לאורך הקריירה, מה שהופך אותו לאחד הנהגים המצליחים ביותר בתחום מירוצי הסיבולת ולנהג הבריטי המעוטר ביותר בתחום. לכך יש להוסיף עוד שתי אליפויות בליגת מכוניות הספורט העולמית.
הניצחון הראשון בלה-מאן היה בשנת 1975, עם מכונית ה- Mirage GR8. הפעם השנייה הייתה בשנת 1981, עת התחרה עם פורשה 936. שנה מאוחר יותר, ב-1982, הוא ניצח שוב, הפעם היה סיפון פורשה 956. הוא חזר לנצח בשנים 1986 ו-1987, שוב עם פורשה - הפעם 962.
בדייטונה 24 השעות (24 Hours of Daytona) ניצח דרק בל בשנים 1986, 1987 ו-1989, ובאליפות העולם למכוניות ספורט (World Sportscar Championship) – ב-1985 ו-1986.
קולנוע
בשנת 1970 השתתף דרק בל בצילומי הסרט האלמותי "לה-מאן" בכיכובו של כוכב הקולנוע סטיב מקווין. השניים הפכו חברים טובים, והוא ומשפחתו התארחו בבית משפחת מקווין בתקופת הצילומים. בצילומי אחת הסצינות עלתה בלהבות מכונית פרארי (512) בה נהג בל, אך הוא הצליח להימלט עם כוויות קלות בלבד. המכונית? היא נבנתה מחדש – ומתחרה עד היום במירוצים קלאסיים.
יומולדת שמח, מר בל
צילום: מנהל