קטגורית הסופרמיני היא אחת התובעניות ביותר – הן צריכות להיות קטנות מספיק כדי להדחק לחניה בעיר הצפופה, אבל מרווחות מספיק למשפחה צעירה; זולות מספיק כדי לשמש כרכב לצעירים וסטודנטים, אבל גם מאובזרות מספיק כדי לקסום לקהל בוגר יותר. ורמות האבזור בהתאם. בכדי לעשות קצת סדר בשפע הפרטים והמפרטים, הכנו לכם מדריך אבזור המשווה את רמת האבזור במתחרות השונות בקטגוריה.
בעבר, מכוניות הסופרמיני היו הבסיסיות ביותר בהיצע של רוב היבואנים, אלו שאחראיות לתת מענה לקהל דל-התקציב. אולם מאז פריחת קטגורית המיני, התפקיד הזה עבר אליה, ומכוניות הסופרמיני היו צריכות למצוא את מקומן בין המיני הזולות יותר למשפחתיות המרווחות יותר. אם לשפוט לפי רשימות האבזור של דגמי הסופרמיני כיום, נראה שיבואנים רבים החליטו לבדל את מכוניות הסופרמיני מהמיני בעיקר דרך האבזור. חלק מהמכוניות במדריך זה מאובזרות יותר – גם בתחום הבטיחות החשוב - מכמה וכמה מהמכוניות במדריך המשפחתיות שהגשנו לכם בתחילת החודש!
צילום: מנהל
מצד שני, הפופולאריות של מכוניות המיני מושכת את מחיר הסופרמיני כלפי מטה, וכך היום הגרסאות המאובזרות ביותר של דגמי הסופרמיני עולות כמו רנו קליאו בסיסית מלפני עשור.
עוד תופעה שקפצה לעין בזמן הכנת המדריך היא משרעת המחירים הגדולה שהתפתחה בקטגורית הסופרמיני. גם אם מתייחסים אך ורק לדגמים אוטומטיים ומשמיטים את דגמי הפרימיום, יש פער של יותר מ-50% במחיר בין הדגם הזול ביותר בקטגוריה לדגם היקר ביותר. פער זה מבטא בדרך כלל לא רק הבדלי אבזור בין הדגמים השונים, אלא גם הבדלי דורות שבאים לידי ביטוי בהיצע המנועים – ולצערנו, גם ברמת הבטיחות.
כמו במדריך האבזור הקודם שהצגנו לכם- העוסק במכוניות משפחתיות- גם מדריך הסופרמיני כולל פירוט של אבזור המותרות והבטיחות שמציע כל דגם (ברמת האבזור הגבוהה ביותר שאפשר לקנות בתקציב שהוגדר, לפי מחיר מחירון), כולל ציון לכל פריט אבזור לפי החשיבות שלו לדעתנו, אם לנוחות ואם לבטיחות.
לאחר שבדקנו, שכללנו והכנסנו את התוצאות לתוך הטבלה שלפניכם - יש לנו מנצחת!
סיטרואן C3 החדשה הינה הסופרמיני המאובזרת בישראל עד מחיר 115 אלף שקלים. שימו לב להבדל המחיר בינה ובין המקום השני - מאזדה 2.
צילום: מנהל
צילום: מנהל