על-פי מאסאהירו מורו, מנכ"ל מאזדה צפון-אמריקה, מנוע הסקאייאקטיב-איקס יהווה "בסיס חשוב להוספת חשמול". ובמילים אחרות, להצגת מכוניות כלאיים עם או בלי יכולת טעינה ממקור חיצוני (פלאג-אין הייבריד). מכוניות כאלו הופכות חשובות מיום ליום בשל תקני זיהום מחמירים יותר, כמו גם דרישה של מדינות מסוימות דוגמת קליפורניה, למכירת מינימום מכוניות לא מזהמות כתנאי לשיווק דגמים רגילים.
בראיון שערך עם מורו ה"אוטומוטיב ניוז", המנהל הבכיר הסביר כי אפילו בעידן החשמל, מהנדסי מאזדה יידרשו לתכנן מכוניות "מהנות לנהיגה". לדבריו, "המהנדסים ייהנו לעמוד באתגר חדש נוסף, להפוך מכונית חשמלית למאזדה אמיתית עם ביצועי נהיגה".
מנוע הסקאייאקטיב-איקס הוא במנוע ראשון בייצור סדרתי שיעשה שימוש בטכנולוגיית הצתה בתוך הצילינדר, ללא צורך במצת. תערובת של דלק ואוויר שנמצאת בתוך הצילינדר תוצת ספונטנית באמצעות לחץ שתפעיל הבוכנה.
בדרך זו, מסבירים במאזדה, ניתן להצית דלק בכמות נמוכה משמעותית מזו שנדרשת להצתה עם מצת. ובמילים אחרות - כמות הדלק שתוצת בדרך זו כה נמוכה, עד שמצת רגיל לא ידליק אותה במנוע בנזין שגרתי. התהליך החדשני מבטיח - על-פי ניסויים של מחלקת הפיתוח של מאזדה - הפחתה של בין 20 ל-30 אחוז בתצרוכת הדלק לעומת מנוע סקאייאקטיב-ג'י (G) בנפח זהה המשווק כיום. מנועי מאזדה נחשבים גם כיום לחסכוניים יחסית לנפחם, ולמרות שברובם נעדרים סיוע מגדש טורבו.
לצד החסכון בדלק, המנוע החדש יהיה גם חזק משמעותית מהדגם הקיים - עם שיפור מובטח של בין 10 ל-30 אחוז במומנט. עובדה זו תאפשר גם התקנת תיבות הילוכים עם יחסי העברה ארוכים יותר, שתורמות אף הן לחסכון בדלק. בשלב זה מאזדה לא מספקת מפרט טכני מלא של המנוע החדש, שנמצא עדיין בשלבי פיתוח. גם מועד שיווק לגרסאות כלאיים אינו ידוע - אך ניתן להעריך שזה יקרה כבר בסוף העשור הנוכחי, או בתחילת הבא.