הביקוש למיניוואנים אינו עצום (מקום שביעי ברשימת הסגמנטים המבוקשים ביותר ביד2 ב-2017), אולם גם המבחר לא ענק – בטח לא אם מחפשים מיניוואן משומש עד 70,000 שקל. בדקנו את ההצעות הקיימות בדגש על כלי רכב לא וותיקים מדי (משנת 2012, לכל הפחות), תוך התייחסות למספר פרמטרים כמו גרסת דיזל, ובעיקר – מידת ההתאמה לנוסעים בשורה השלישית; בדרך כלל, שורת זאת מוגבלת לילדים ובשימוש כזה, ברוב המקרים נפח תא המטען מצטמצם מאוד.
בתקציב הנתון ניתן גם להשיג רכבי פנאי בעלי שבעה מושבים, אך מדובר בדגמים משנתון 2011 ומטה, ולכן לא התייחסנו אליהם כאן.
הדגמים בסקירה מסודרים על פי סדר א"ב יצרנים.
אופל זפירה
שנתון רלוונטי לתקציב 2012
מערכת הנעה 1.4 ל' טורבו, תיבה אוטומטית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים
הערות אופל זפירה מוצעת בישראל מאפריל 2012, בגרסת מנוע/רמת גימור אחת בלבד. בחלק מהמדגמים מותקן מנשא אופניים מקורי, הנשלף מהפגוש האחורי.
דודג' ג'רני
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 2.4 ליטר, תיבה אוטומטית 4 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים
הערות הדגם המחודש של דודג' ג'רני, שהושק בישראל במאי 2011 – עם איכות משופרת וכיול מתלים עדיף. קיים גם בגרסת חמישה מושבים.
טויוטה ורסו
שנתון רלוונטי לתקציב 2012
מערכת הנעה 1.8 ליטר, תיבה אוטומטית-רציפה
שורה השלישית צפופה גם לילדים
הערות בתקציב הנתון, ניתן לרכוש את טויוטה ורסו מהדגם שלפני מתיחת הפנים.
מאזדה 5
שנתון רלוונטי לתקציב 2012
מערכת הנעה 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית 5 הילוכים
שורה השלישית מתאימה לילדים בוגרים
הערות למרות היותה מצוידת בשבעה מושבים, מאזדה 5 מתאימה לשישה אנשים; המושב האמצעי בשורה השנייה צר ונוקשה במיוחד, ומתאים לכל היותר להקפצות מזדמנות של ילדים קטנים. לזכותה של מאזדה 5 זוג דלתות צד, המקלות על הכניסה והיציאה מהרכב – במיוחד בחניות צפופות.
סאנגיונג רודיוס
שנתון רלוונטי לתקציב 2012
מערכת הנעה 2.0 ל' דיזל, תיבה אוטומטית 5 הילוכים
שורה שלישית מרווחת גם למבוגרים
הערות מיניוואן בגודל מלא. דגם 2012 הוא השנתון האחרון של הדור הראשון, שהושק בישראל במקור עוד ב-2004. סאנגיונג רודיוס מוצע עם שתי כריות אוויר בלבד.
סיטרואן C4 פיקאסו
שנתון רלוונטי לתקציב 2014
מערכת הנעה 1.6 ל' טורבו, תיבה רובוטית חד-מצמדית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים
הערות המיניוואן מהשנתון המתקדם ביותר ברשימה. ברמת הגימור 'PK' קיים מזגן מפוצל ליושבים מאחור.
התיבה הרובוטית אינה נעימה לשימוש, במיוחד למרבים בנסיעות עירוניות. ישנה אפשרות גם לגרסה עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית-פלנטרית ('רגילה'), עם הספק מנוע מופחת (140 כ"ס, במקום 156 כ"ס – ניתן לזיהוי ברישיון הרכב) – אך גרסה זו נדירה, בשל מחירה הגבוה בזמנו. ירידה בשנתון (2012) תאפשר להשיג סיטרואן C4 פיקאסו בגרסת 1.6 ל' דיזל, אף היא עם תיבה רובוטית חד-מצמדית עם 6 הילוכים.
C4 פיקאסו מבעלות פרטית, שעלו לכביש אחרי אוקטובר 2013, כוללים אחריות מורחבת של שלוש שנים מלאות ועוד שנתיים על מנוע ותיבת הילוכים (סך הכל 5 שנים, או 100,000 ק"מ).
פולקסווגן טוראן
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 1.4 ל' עם שני מגדשים (מגדש טורבו ומגדש על), תיבה רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים בוגרים
הערות גרסת 1.4 ל' כפולת המגדשים ובעלת תיבת ההילוכים המתוחכמת, סובלת ממוניטין אמינות ירוד. מומלץ לחפש את גרסת 1.6 ל' דיזל (שגם לה תיבה דו-מצמדית) – גרסה נדירה של פולקסווגן טוראן, אך בעלת מוניטין עדיף.
פורד S מקס
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 2.0 ל' טורבו, תיבה רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים בוגרים
הערות תמורת ירידה בשנתון (2012), ניתן להכניס בתקציב את הגרסה החזקה – עדיין 2.0 ל' טורבו, אבל עם 240 כ"ס במקום 203, ורמת גימור גבוהה יותר ('טיטניום', במקום 'טרנד').
התיבה הדו-מצמדית של גרסאות הטורבו מצוידת במצמדים 'רטובים', ונחשבת לעמידה וטובה. שנתון 2012 יאפשר גם לרכוש פורד S מקס בגרסת מנוע 2.3 ליטר – מנוע וותיק, המשודך לתיבה ותיקה גם היא (אוטומטית-פלנטרית 6 הילוכים), אך לשני אלו מוניטין אמינות עדיף ביחס למכלולים המקבילים של גרסאות הטורבו. גרסת 2.0 ל' דיזל-אוטומט (תיבה פלנטרית עם 6 הילוכים) הוצעה עד 2009.
פורד גלאקסי
שנתון רלוונטי לתקציב 2012
מערכת הנעה 2.0 ל' טורבו, תיבה רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים
שורה שלישית מרווחת גם למבוגרים
הערות מיניוואן בגודל מלא. פורד גלאקסי מוצע רק בגרסת טורבו עם 203 כ"ס, כשגם כאן, לתיבה הדו-מצמדית מצמדים 'רטובים', הנחשבת לעמידה וטובה. ירידה בשנתון (2011) תאפשר לרכוש גלאקסי גם בגרסת מנוע 2.3 ליטר – מנוע וותיק, המשודך לתיבה ותיקה גם היא (אוטומטית-פלנטארית 6 הילוכים), אך לשני אלו מוניטין אמינות עדיף ביחס למכלולים המקבילים של גרסאות הטורבו. גרסת 2.0 ל' דיזל-אוטומט (תיבה פלנטרית עם 6 הילוכים) הוצעה עד 2009.
פיג'ו 5008
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 1.6 ל' טורבו, תיבה אוטומטית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים
הערות פיג'ו 5008 דור ראשון חולק רצפה עם סיטרואן C4 פיקאסו, אך מוצע עם מערכת הנעה נעימה יותר לשימוש, בזכות תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית.
קיה קארנס
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים בוגרים
הערות בתקציב הנתון ניתן לרכוש את קיה קארנס מהדור השלישי והמתקדם יותר, שמוצע בישראל ממאי 2013. יחד עם זאת, דווקא הדגם החדש יותר מציע מרחב פנים טוב פחות ליושבי השורה השלישית מאשר הדור שקדם לו (עד 2012). הדור הקודם גם הוצע גם בגרסת 2.0 ל' דיזל עם תיבה אוטומטית 4 הילוכים שנכנסת לתקציב, אך זו הוצעה בגרסת חמישה מושבים בלבד (הדגם הנוכחי מוצע אף הוא בגרסת דיזל, אבל רק משנת 2017).
דגמים שנרכשו על ידי לקוחות פרטיים זכאים לאחריות מורחבת, של שלוש שנים מלאות ועוד ארבע שנים על מנוע ותיבת הילוכים (סה"כ 7 שנים, או עד 150,000 ק"מ).
רנו גרנד סניק
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 1.5 ל' דיזל, תיבה רובוטית דו-מצמדית 6 הילוכים
שורה שלישית מתאימה לילדים
הערות רנו גרנד סניק פופולרית בעיקר מאוגוסט 2012 ואילך, בזכות השקת דגם מעודכן שהוצע בגרסת דיזל-אוט' במחיר נוח יחסית; בהמשך, הוצעה גרסת הדיזל בהנחות מפליגות. גרנד סניק הוצע גם בגרסת 2.0 ליטר עם תיבה אוטומטית-רציפה, ששיווקה הופסק ב-2015.
רנו לוגאן MCV
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 1.6 ליטר, תיבה ידנית 5 הילוכים
שורה שלישית מרווחת גם למבוגרים
הערות גרסת סטיישן למשפחתית הראשונה של דאצ'יה בגלגולה המודרני, ששווקה בישראל תחת מותג רנו. מדובר במוביל נוסעים פשוט, אך מרווח במיוחד – ממש כמו מיניוואן בגודל מלא – שישאיר הרבה עודף מהתקציב הנתון. 2013 הייתה שנת השיווק האחרונה של הדגם בישראל; הדגם הוחלף בדגם חדש בשם דאצ'יה לודג'י, ששיווקו בישראל החל בתחילת 2015, עם התחלת הפעילות של מותג דאצ'יה בישראל.
בשנותיו האחרונות, הוצעה לוגאן MCV עם תיבה ידנית בלבד; גרסה אוטומטית הוצעה רק עד 2010. גרסת 1.5 ל' דיזל הוצעה אף היא עד 2010, עם תיבה ידנית בלבד. חשוב להזכיר כי ללוגאן MCV דירוג בטיחות נמוך במיוחד של שלושה כוכבים במבחני הריסוק האירופיים הישנים (2009).
שברולט אורלנדו
שנתון רלוונטי לתקציב 2013
מערכת הנעה 2.0 ל' דיזל, תיבה אוטומטית 6 הילוכים
שורה שלישית מרווחת גם למבוגרים
הערות עד תחילת 2014, הוצע שברולט אורלנדו רק בגרסת דיזל חזקה יחסית (163 כ"ס) עם תיבה אוטומטית; מ-2014 הוצע אורלנדו גם בגרסת 1.4 ל' טורבו, שהייתה זולה יותר והפכה לפופולרית יותר (מה שגרם להפסקת שיווק גרסת הדיזל בשנה זו).