ניסאן אלטימה צומחת גם במידות - אורכה גדל בשלושה ס"מ ל-490, רוחבה בשני ס"מ ל-185 ובסיס הגלגלים ב-4.5 ס"מ ל-282. ממד הגובה דווקא קטן במעט - 144 לעומת 146 ס"מ בדור היוצא.
היצרנית היפנית החליפה את מנוע ה-V6 - שבישראל לא הוצע באלטימה אך כן במקסימה - ביחידת כוח חדשה. במקום שישה צילינדרים יש לה ארבעה, ובמקום נפח של 3.5 ליטר - 2.0 בלבד. בניסאן מציינים כי שימוש במגדש טורבו יאפשר להציע רמת ביצועים דומה, ובחירה בנפח קטן יותר תשפר את תצרוכת הדלק ותפנה מקום (ומשקל) בחרטום.
![ניסאן אלטימה החדשה נחשפה](/Attachment/Gallery/239355/1593471/_crop_to50_750x750.jpg)
המנוע החדש מפיק 248 כ"ס (270 ב-V6) ומומנט מרשים - 37.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד לעומת 34.4 ב-4,400 במנוע היוצא. גם המנוע הבסיסי, שכן מוצע כיום בישראל (2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים), שודרג קלות ויפיק כעת 188 כ"ס במקום 179 בעבר (182 בישראל) ו-25 קג"מ ב-3,600 סל"ד לעומת 24.5 ב-4,000 בדור היוצא. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
![ניסאן אלטימה החדשה נחשפה](/Attachment/Gallery/239355/1593478/_crop_to50_750x750.jpg)
ברוח הזמן, האלטימה החדשה גם מאמצת יותר מערכות בטיחות ונוחות. הבולטת שבהן היא ה-ProPilot של ניסאן, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת שמאפשרת נהיגה כמעט אוטונומית. המערכת שולטת בבלימה והאצה, כמו גם בהיגוי בתוך הנתיב, כך שבכביש בינעירוני חד-מסלולי לדוגמה, הנהג כמעט ולא נדרש לעשות כלום. הוא עדיין צריך להיות דרוך ללקיחת פיקוד ממחשב הרכב, עם זאת.
![ניסאן אלטימה החדשה נחשפה](/Attachment/Gallery/239355/1593469/_crop_to50_750x750.jpg)
שיווק ניסאן אלטימה החדשה יחל בארה"ב בסתיו הקרוב. בשלב זה לא ידוע מתי יחל השיווק בישראל. האלטימה היוצאת, שמחירה עומד על החל מ-165,000 שקל, לא זכתה להצלחה משמעותית אצלנו. בשנת 2017 כולה נמסרו ממנה רק 187 יחידות.