ניסאן אלטימה צומחת גם במידות - אורכה גדל בשלושה ס"מ ל-490, רוחבה בשני ס"מ ל-185 ובסיס הגלגלים ב-4.5 ס"מ ל-282. ממד הגובה דווקא קטן במעט - 144 לעומת 146 ס"מ בדור היוצא.
היצרנית היפנית החליפה את מנוע ה-V6 - שבישראל לא הוצע באלטימה אך כן במקסימה - ביחידת כוח חדשה. במקום שישה צילינדרים יש לה ארבעה, ובמקום נפח של 3.5 ליטר - 2.0 בלבד. בניסאן מציינים כי שימוש במגדש טורבו יאפשר להציע רמת ביצועים דומה, ובחירה בנפח קטן יותר תשפר את תצרוכת הדלק ותפנה מקום (ומשקל) בחרטום.
המנוע החדש מפיק 248 כ"ס (270 ב-V6) ומומנט מרשים - 37.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד לעומת 34.4 ב-4,400 במנוע היוצא. גם המנוע הבסיסי, שכן מוצע כיום בישראל (2.5 ליטר עם ארבעה צילינדרים), שודרג קלות ויפיק כעת 188 כ"ס במקום 179 בעבר (182 בישראל) ו-25 קג"מ ב-3,600 סל"ד לעומת 24.5 ב-4,000 בדור היוצא. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
ברוח הזמן, האלטימה החדשה גם מאמצת יותר מערכות בטיחות ונוחות. הבולטת שבהן היא ה-ProPilot של ניסאן, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת שמאפשרת נהיגה כמעט אוטונומית. המערכת שולטת בבלימה והאצה, כמו גם בהיגוי בתוך הנתיב, כך שבכביש בינעירוני חד-מסלולי לדוגמה, הנהג כמעט ולא נדרש לעשות כלום. הוא עדיין צריך להיות דרוך ללקיחת פיקוד ממחשב הרכב, עם זאת.
שיווק ניסאן אלטימה החדשה יחל בארה"ב בסתיו הקרוב. בשלב זה לא ידוע מתי יחל השיווק בישראל. האלטימה היוצאת, שמחירה עומד על החל מ-165,000 שקל, לא זכתה להצלחה משמעותית אצלנו. בשנת 2017 כולה נמסרו ממנה רק 187 יחידות.