המודל Y יהיה רכב פנאי בגודל בינוני, ויתבסס על פלטפורמת המודל 3, המשפחתית של טסלה והמכונית הזולה ביותר במבחר כיום. יחד עם ה-3, ה-Y צפוי להיות הקלף החזק ביותר של טסלה בניסיון להפוך ליצרנית מיינסטרים.
למעשה, המודל Y נראה על פניו חשוב יותר מה-3 - הוא יתחרה בקטגוריה הלוהטת של רכבי פנאי, אליה נודדים רבים מרוכשי מכוניות הסדאן גם, ואולי במיוחד, בקרב רוכשי מכוניות היוקרה. טסלה מציעה כיום רק רכב פנאי אחד, המודל X הגדול שמבוסס על המודל S (סדאן).
על-פי המידע שהגיע לסוכנות הידיעות רויטרס, טסלה כבר פנתה לספקים במטרה לקבל הצעות מהם לייצור רכיבים למכונית. אלו קיבלו פרטים בודדים בלבד לגבי התוכנית - בהם תאריך היעד לייצור - בכדי למנוע דליפת מידע לתקשורת. טסלה סירבה לאשר את הפרטים או להוסיף מידע בנוגע למכונית.