המהלך החריג, גם בנוף המוטורי של אחרי פרשת "דיזלגייט", מגיע חודשים ספורים אחרי השקת ה-V60 החדשה, גרסת הסטיישן של ה-S60. זו דווקא מוצעת בשתי גרסאות דיזל (D3 ו-D4), וכך גם כל אחת ממכוניות המותג האחרות.
בחירה של וולוו לוותר על דיזל ב-S60, למרות שהתאמתם למכונית החדשה אמורה להיות קלה (אחרי הכל מדובר בסך הכל ב-V60 סדאן), היא מהלך אמיץ למדי: היצרנית מוותרת מראש על תחרות עם ב.מ.וו, מרצדס ואחרות, שממשיכות להציע מנועי דיזל בדגמים המקבילים.
"העתיד שלנו חשמלי ואנחנו לא מתכוונים לפתח דור חדש של (מנועי) דיזל", כך מסביר נשיא ומנכ"ל היצרנית, האקאן סמואלסון. "נפסיק בהדרגה לייצר מכוניות עם מנוע בעירה פנימית בודד, ומכוניות בנזין היברידיות ישמשו כשלב מעבר לכיוון חשמול מלא". סמואלסון מציב יעד מכירות שאפתני למכוניות חשמליות: 50% מכלל המכירות של וולוו עד 2025.
וולוו S60 החדשה תושק בשבועות הקרובים. היא צפויה להיות דומה עד זהה בעיצוב החרטום ל-V60, עם הבדל שמתחיל מאחורי הדלתות הקדמיות בשל תצורת המרכב - ארבע דלתות במקום חמש בדגם הסטיישן.
וולוו תציע את המכונית עם מנועים דומים ל-V60, כולל גרסאות בנזין ובנזין-חשמל. אלו יכללו את דגם ה-T6, עם מנוע המשלב מגדש טורבו ומגדש-על בנפח 2.0 ליטר (310 כ"ס), לצד שתי גרסאות כלאיים נטענות משקע - גרסת T6 טווין תציע מנוע בנזין 2.0 ליטר עם מגדש טורבו ועל ו-253 כ"ס, לצד מנוע חשמלי (117 כ"ס). ההספק המשולב יעמוד על 340 כ"ס.
בפסגת ההיצע תוצע ה-T8 טווין עם 303 כ"ס ממנוע הבנזין, 117 כ"ס מהמנוע החשמלי והספק מרבי של 390 כ"ס. על-פי הודעת וולוו, במבחר גרסאות ה-S60 תכלל גם גרסת כלאיים פשוטה יותר, בלי אפשרות לטעינה משקע חיצוני. מידע לגבי זו עדיין אין.