לא חשוב כמה עמוקים הכיסים שלכם, פרארי כזו לא תוכלו לקנות: תכירו את ה-SP38, מכונית יחידה מסוגה שפרארי בנתה לפי הזמנה מדויקת של לקוח, זאת במסגרת תוכנית הייצור לפי הזמנה שלה. כן, תוכנית שמיועדת למי שפרארי רגילה פשוט עממית מדי עבורו.

פרארי מתעלה על עצמה: SP38 בהשראת F40


הלקוח, שנותר אלמוני, ניחן בטעם טוב במיוחד: הוא עיצב את ה-SP38 בהשראת פרארי F40, מכונית העל הנהדרת של הסוס הצוהל מסוף שנות ה-80, ועד היום אחת המכוניות הכי מזוהות של המותג.

הבסיס של ה-SP38 - כולל שלדה ומנוע - מגיעים מה-488GTB. הגוף הוא חדש לחלוטין, ועוצב כדי להעניק רושם של כוח ומיקוד לחלק האחורי, שם נמצא מנוע הטווין-טורבו. יחידת הכוח לא שונתה, ואין גם סיבה: עם 670 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-77.4 קג"מ ב-3,000 סל"ד, כוח לא חסר.

פרארי מתעלה על עצמה: SP38 בהשראת F40


זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות, ל-200 בתוך 8.3 שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-330 קמ"ש. נתונים אלו מתייחסים ל-488GTB (נתוני ביצועים ל-SP38 לא פורסמו). תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו, וכך גם מחיר ההזמנה המיוחדת - הרבה מעבר למחיר 488GTB רגילה, שעולה החל מ-2.3 מיליון שקל בישראל.

פרארי מתעלה על עצמה: SP38 בהשראת F40


המכונית היחידה מסוגה נמסרה לפני זמן קצר לבעליה המאושר, שמיד ביצע איתה כמה הקפות על מסלול הבית של פרארי, פיוראנו. בסוף השבוע הקרוב ה-SP38 תוצג באירוע האקסקלוסיבי ביותר של קהילת אספני הרכב הקלאסי, הקונקורסו ד'אלגנצה וילה ד'אסטה, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב.