הפרויקט, שהושק במימון קרן לעידוד חדשנות של הממשלה הבריטית, יעלה כ-3.7 מיליון פאונד (כ-17.6 מיליון שקל), ובסופו יוצג רכב שטח מתקדם עם יכולת נסיעה עצמאית. לצורך כך הוא יצויד בחיישנים מסוגים שונים, בהם מצלמות וידאו, רדאר וחיישני אור ולייזר.
בנוסף, בלנד רובר מעוניינים לעשות שימוש בלמידת מכונה - יכולת בינה מלאכותית בה המחשב "לומד" מניסוי וטעייה, וכך משפר את אופי הפעולה שלו לאורך זמן. בהקשר זה יש לציין כי נהיגת שטח היא בכל מקרה שונה למדי מזו הנדרשת בכביש.
בעוד מחד בשטח קיימים הרבה פחות סיכונים סביבתיים מסכני חיים, קרי תנועה של מכוניות אחרות, הולכי רגל ורוכבי אופניים, מאידך תנאים משתנים מציבים אתגרים שונים. אחיזה נמוכה, זוויות הדרך ומכשולים - כולם מצריכים סגנון נהיגה ייחודי, שקול ומתוכנן במיוחד. נותר לראות כיצד יצליחו ביצרנית להתמודד עם אתגרים אלו.
בשלב זה בלנד רובר לא מפרסמים מפרט של הרכב או פרטים כלשהם לגביו. תאריך היעד לסיום הפרויקט, שמכונה "קורטקס" (Cortex, קליפה) נקבע לכשנתיים וחצי מהיום, באוקטובר 2020.