הדור החדש מציע עיצוב מוחצן מבעבר, והוצג תחילה רק בגרסת חמש דלתות ("ספורטבק"). כפי הנראה לא תהיה הפעם גרסת שלוש דלתות, שאינה מוצעת גם באחיות לפלטפורמת ה-MQB A0 (פולקסווגן פולו וסיאט איביזה החדשות).
אודי A1 החדשה ארוכה מקודמתה בשישה ס"מ (403), נמוכה בשניים (143 ס"מ) ומציעה את אותו הרוחב (174 ס"מ). נתון בסיס גלגלים לא פורסם (247 ס"מ בדור היוצא).
היצע המנועים יכלול יחידות טורבו-בנזין בנפח של בין 1.0 ל-2.0 ליטר ועם הספק של בין 95 ל-200 כ"ס. כל המנועים יוצעו בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית בתוספת תשלום, מלבד הגרסה הבכירה שתצויד בתיבת שישה הילוכים דו-מצמדית. הנעה כפולה תוצע הפעם במבחר גרסאות, ובהמשך צפויה גם גרסת S1 ספורטיבית (אף היא עם הנעה כפולה).
אודי לא מפרסמת מפרט טכני מלא של הדגם, ובפרט זה נתוני ביצועים ותצרוכת דלק. היא כן מבטיחה שיפור למפרט אביזרי הנוחות והבטיחות. כל הגרסאות יציעו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, אופניים ומכוניות גם בערפל והתרעת סטייה מנתיב (מעל 65 קמ"ש). כן יוצעו בקרת שיוט אדפטיבית (בין 200-0 קמ"ש בגרסה רובוטית, 200-30 בידנית) ומגביל מהירות.
אבזור המותרות האופציונלי יכלול, בין היתר, מערכת עזר לחנייה, מסך "10.25 שמחליף את לוח המחוונים ומסך "10.1 למערכת המולטימדיה, תמיכה באפל קאר-פליי, אנדרואיד אוטו ומירור-לינק. אודי תציע מספר גרסאות עיצוב (שמובדלות בצבעי חלקים שונים ובצורתם) ושלוש גרסאות מתלים (רגילים, ספורטיביים ואדפטיביים).
שיווק ה-A1 החדשה יחל באירופה בסתיו, במחיר התחלתי של 20 אלף יורו (כ-84 אלף שקל). לישראל היא תגיע בתחילת 2019, וצפו לתג-מחיר התחלתי של 130 אלף שקל לפחות (כיום מחיר הדגם מתחיל מ-131 אלף).