כלי רכב "מחושמלים" – כלאיים עם או בלי טעינה ממקור חיצוני וחשמליים – נהנים ממס קנייה מופחת של 30%, 20% ו-10% בהתאמה. זאת לעומת מס של 83% למכוניות "רגילות". תוספת מס היוקרה שתחול מעתה תצמצם את פערי המחיר, אך לא בהרבה; זאת מכיוון שמדובר בתוספת של 2.9% לכלי רכב במחיר של 350,000-300,000 שקל, 8% למחיר של עד 500,000 שקל, 14% למחיר של עד מיליון שקל ו-18% לכלי רכב שעולים עד שלושה מיליון שקל.
סקירת קבוצה – רכבי פנאי היברידיים נטעני-רשת
תוספת המס מחושבת מהחלק היחסי ממחיר הרכב מעל תג מחיר של 300,000 שקל, וגם אז חישוב המחיר הסופי תלוי במרכיבי התמחור של כל דגם. בפועל ההתייקרות במחירים מגיעה לכל היותר לכ-9%.
להלן רשימת דגמי הכלאיים שמחירם עודכן לאחר עליית המס. המחירים מתייחסים לרמות הגימור הבסיסיות של כל דגם, אלא אם צוין אחרת.
אודי
אודי Q7, רכב הכלאיים היחיד בישראל שמערכת ההנעה ההיברידית שלו מבוססת על מנוע דיזל, התייקר ב-8%.
ב.מ.וו
על דגמי הכלאיים של ב.מ.וו, בהם סדרה 5, סדרה 7 ו-X5, חלה התייקרות של כ-6%. סדרה 3 היברידית (330e) לא התייקרה כלל, גם לא ברמת הגימור "אינדיבידואל" שמחירה למעלה מ-300,000 שקל.
ב.מ.וו i8 התייקרה בשיעור של כ-8%, אבל יש לקחת בחשבון שמדובר בדגם מעודכן, כך שייתכן שההתייקרות נובעת גם מהחלפת הדגם (שמציע, בין היתר, מצברים גדולים בהרבה מבעבר ומנוע חשמלי חזק יותר).
וולוו
חברת מאיר, יבואנית וולוו, טרם פרסמה את המחירים המעודכנים לגרסאות ההיברידיות של S90, XC60 ו-XC90.
לנד רובר
ריינג' רובר ספורט וריינג' רובר, הדגמים היחידים של לנד רובר עם הנעת כלאיים, התייקרו בשיעור של בין שישה לשמונה אחוזים.
לקסוס
מחירי לקסוס RX, דגם יחיד ברשימה עם מערכת כלאיים סגורה (בלי טעינה משקע חיצוני), נותרו כשהיו.
מרצדס
דגמי הכלאיים של מרצדס מציגים התייקרויות צנועות יחסית של בין 0.9% ל-3.3%. לגרסה ההיברידית של רכב הפנאי GLE לא נמסר מחיר, בעוד שיווק גרסת כלאיים חדשה של מרצדס S קלאס יחל רק בספטמבר הקרוב.
פורשה
רכב הפנאי הגדול, פורשה קאיין, התייקר ב-8.8%. מדובר בדגם היוקרה ההיברידי שהתייקר בשיעור הגבוה ביותר.
פורשה פאנאמרה, לעומת זאת, התייקרה בכ-3.5%-3.0% בגרסאות הבסיס, בעוד שה"טורבו S אי-הייבריד" הבכירה, עם 680 כ"ס, לא התייקרה בכלל. למרות זאת היא עדיין מכונית הכלאיים היקרה (והחזקה) ביותר שנמכרת בישראל.