המפרטים וכתבות המבחן מתמלאים בשנים האחרונות בשמות מוזרים – בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. אבל לא תמיד ברור מה בעצם המשמעות של מערכות אלו, מלבד העובדה שמדובר באופן כללי על "מערכות בטיחות".
 
בסדרת הכתבות הזו אנחנו החלטנו להדגים מה עושה כל מערכת. והפעם – מערכת בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
 
אבל לפני שאתם צופים בסרטון, חשוב להדגיש דבר אחד – מערכות בטיחות הן עניין חשוב מאוד, וכל המרבה הרי זה משובח. אך מערכות הבטיחות כיום, גם המתקדמות ביותר, לא נועדו ולא יכולות להחליף את הנהג. הן נועדו לנסות ולחפות על טעויות נהג, על אובדן רגעי של ריכוז ותשומת לב – אבל הן לא באות במקום נהיגה עירנית וחכמה. היכולות שלהן עדיין מוגבלות – מערכות בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, למשל, פועלות בתנאים מוגבלים (יציאה מחנייה במהירות איטית) ונבדלות ביכולתן בין יצרניות שונות, ורובן לא מסוגלות לזהות הולכי רגל או רוכבי אופניים. לכן זכרו תמיד – אביזר הבטיחות החשוב והאפקטיבי ביותר ברכב נמצא בין אוזניו של הנהג!