בכורה משולשת
יגואר I-Pace הוא הדגם החשמלי הראשון של המותג, רושם הופעת בכורה בישראל של רכב פנאי חשמלי וחלוץ כרכב פנאי חשמלי כל שהוא של מותג יוקרה. דגם זה, שהיה מכוכבי תערוכת ז'נבה, מצויד בסוללות ליתיום-יון בקיבולת של 90 קילוואט ובשני מנועים חשמליים המייצרים יחד 400 כ"ס ו-70.9 קג"מ, התיבה אוטומטית וההנעה כפולה.
ה-I-Pace מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות, מגיע ל-200 קמ"ש, וטווח הנסיעה בין טעינות הוא 480 ק"מ (תקן NEDC המחמיר מ-WLTP, ו-350 ק"מ בתקן EPA). משך ההטענה הרגילה (7.5 קילוואט) הוא 10.5 שעות, ואילו הטענה מהירה (100 קילוואט) ל-80% קיבולת תיעשה ב-40 דקות.
זהו רכב גדול – בסיס גלגלים, 299 ס"מ; רוחב, 201 ס"מ; גובה, 157 ס"מ – אך אורכו (469 ס"מ) הקצר ביחס, ועיצובו, בזכות סרחי העודף הקטנים ובעיקר חלקו האחורי, במבנה של פנאי-קופה, מסתירים זאת היטב. כל אלה יוצרים יגואר שונה ומקורי ומקנים לו הופעה דינמית מרשימה. ל-I-פייס מקדם גרר מכובד של 0.29, ויגואר מציינת בגאווה כי חלוקת המשקל לפנים-אחור מושלמת: 50:50. הסוללות מותקנות בתחתית הרכב ליצירת מרכז כובד נמוך וכדי לא לפגוע בחלל תא הנוסעים ובנפח תא המטען (656 ליטר, ועד 1453 ליטר עם מושבים מקופלים). הדגם החדש של יגואר מיוצר במפעל מגנה שטייר בגראץ, אוסטריה.
מה מקבלים, כמה נותנים
בתקופת המכירה המוקדמת יוצע I-Pace ברמת גימור 'SE' הכוללת: חישוקי "20, תאורת לד, מפתח חכם, ריפוד עור למושבים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, מערכת שמע של מרידיאן ומערך מולטימדיה הכולל שני צגים ומחוונים מוקרנים. במערכות הבטיחות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב ותיקון, ניטור שטחים מתים ועוד.
מחיר יגואר I-Pace ברמת גימור 'SE' הוא 454,000 שקלים.