מידע ופרטים
פורטופינו הוא הדגם היחיד בהיצע הנוכחי עם מנוע קדמי וגג קשיח נפתח (17 שניות). מידות המרכב דומות לאלו של קליפורניה T – בסיס הגלגלים זהה (267 ס"מ), והשינויים בשאר הממדים זניחים (1-3 ס"מ); האורך 458.5 ס"מ, הרוחב 194 ס"מ והגובה 131 ס"מ. למרות זאת, הרצפה חדשה, לראשונה בפרארי מזה כעשור. לפי פרארי, הרצפה החדשה עמידה יותר למאמצי פיתול ב-35%, ובעזרתה – בין השאר – הופחת משקל הרכב ב-79 ק"ג (5%) ל-1545 ק"ג. שינוי נוסף – מפשק הסרן האחורי כעת רחב מזה של הסרן הקדמי.
המנוע דומה: V8 בנפח 3.9 ליטר כפול מגדשים, ונתוניו – 600 כ"ס ב-7500 סל"ד, 77.5 קג"מ בין 3000 ל-5250 סל"ד – טובים מאלו של קליפורניה T (עם 560 כ"ס ו-77 קג"מ). בפרארי מבטיחים כי זמן השהיית הטורבו מינימלי. הכוח מועבר לגלגלים (האחוריים) דרך תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני (E-Diff, דור שלישי).
הביצועים – 3.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 10.8 שניות מ-0 ל-200 ומהירות מרבית של 323 קמ"ש – עדיפים על אלו של קליפורניה T (עם 3.6 שניות, 11.2 שניות ו-315 קמ"ש בהתאמה). צריכת הדלק הממוצעת היא 9.3 ק"מ/ל' (9.5 ק"מ/ל' בקליפורניה).
מה שלא השתנה הוא היעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות – עניין מקובל בפרארי. עם זאת, בישראל חייבת פורטופינו במערכת התרעה על אי-שמירת מרחק ועל סטייה מנתיב, וזו תורכב כאן. לרכב ארבע כריות אוויר ועמעום אורות אוטומטי הוא תוספת בתשלום.
כבכל דגמי פרארי, גם רוכשי פורטופינו יוכלו להזמין את המכונית עם פריטי גימור בהתאמה אישית, בחוץ ובפנים. למפרט האבזור הבסיסי – כולל מסך מגע "10.25 ובולמי זעזועים אדפטיביים (אלקטרומגנטיים) – ניתן להוסיף, בין השאר, מערך צימוד 'קארפליי', מצלמת נסיעה לאחור ומסך תצוגת נתונים לנוסע.
תוספת אחרת במבחר זוהי חבילת 'ריגוש רב, זיהום מועט' (High emotion, Low emission) הכוללת מערכת דימום/התנעה, כיול תיבת הילוכים מוכוון חיסכון בדלק ומכלולים חשמליים (מאוורר הרדיאטור, משאבת הדלק ומדחס המזגן) המיועדים לחיסכון באנרגיה. בפרארי.