זוהי גם רק הפעם השנייה בה סדנת השיפורים הרשמית M מציעה מכונית עם מנוע ארבעה צילינדרים והראשונה בסדרת ה-M Performance (חוליית אמצע הדרך בין דגמי ב.מ.וו רגילים לדגמי M מלאים). הפעם הקודמת הייתה ב-M3 המקורית, שצוידה במנוע 2.3 ליטר ארבעה צילינדרים (2.5 ליטר בהמשך חייה).
ב-M35i, המנוע החדש מאפשר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות (6.7 ב-M3 המקורית), זאת בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 12.3-11.9 ק"מ לליטר בהתאם למידת החישוקים ("19 או "20 בהתאמה).
ב.מ.וו X2 מבוססת על פלטפורמת ההנעה הקדמית של ב.מ.וו X1 ומיני קאנטרימן. בהתאם, היצרנית מציידת אותה בדיפרנציאל קדמי ננעל מכנית, שמטרתו בעיקר לשפר את כושר היציאה מפניות. זאת, על-ידי מניעת או הפחתת תת-היגוי הנוצר מלוחמת הגה - מצב בו עודף כוח המגיע מהמנוע גורם לגלגל מניע להסתחרר, לפגוע ביכולת השליטה של הנהג בכיוון הנסיעה ו"למשוך" את הרכב החוצה מקו הפנייה.
מלבד תוספת הכוח, גרסת ה-M35i מציעה גם מתלי M ספורט מוקשחים ומונמכים, או מתלים אדפטיביים בתוספת תשלום. היא מבוססת עיצובית על ערכת העיצוב של M (שמוצעת ב-X2 מאז ההשקה), ומוסיפה קישוטים בצבע שב.מ.וו מכנה "אפור צריום" - בין היתר בבתי המראות, בסבכת הכליות הקדמית, פתחי האיוורור בפגוש הקדמי ובפתחי המפלט.
עוד בשדרוגים: מערכת הבלימה גדולה יותר ("18 מלפנים ו-"17 מאחור) ומעוטרת בקליפרים כחולים, ההיגוי שודרג לטובת חווית נהיגה דינמית יותר ומאחור תמצאו ספויילר אחורי גדול יותר.
ייצור ה-X2 יחל לשוק האמריקאי כבר בחודש נובמבר הקרוב, ולאירופה במרץ 2019. מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק הגרסה החדשה יחל בישראל בסביבות יוני 2019.