הרכב החדש מציע בסיס גלגלים ארוך בשמונה ס"מ (כעת 299.5), וישווק גם בגרסאות שבעה מושבים. בדגם החמישה מושבים נפח תא המטען צמח ל-825 ליטר (690 ב-GLE היוצא). מרצדס לא מפרסמת בשלב זה את נתוני המידות המלאים. היא כן מבטיחה עם זאת שיפור למרווח במיוחד ליושבים בשורה השנייה, שם יוצע מרווח רגליים גדול בשבעה ס"מ וראש גדול בשלושה.
מבחינת עיצוב, הדגם החדש לא מחולל מהפכות - עם אבולוציה של עיצוב קודמו, שהיה בעצמו מתיחת פנים קלילה בלבד ל-M-קלאס של 2011. ה-GLE נחשף בשלב זה רק בגרסה הרגילה, אך דגם קופה בעל עיצוב ספורטיבי צפוי בהמשך, כמו בדור היוצא. בתא הנוסעים השינוי משמעותי יותר, עם מעבר לקו המודרני של היצרנית, שכולל מסכי מידע ענקיים ויותר אבזור. מרצדס גם תציע בדור החדש לראשונה את מערכת המולטימדיה והתפעול המתקדמת שלה, "MBUX", שמאפשרת ביצוע פעולות שונות ברכב על-ידי מחוות ידיים ופקודות קוליות, גם בשפה חופשית (בדומה לסייעת של גוגל).
הדור החדש של ה-GLE מצטייד גם במבחר מנועים חדש לחלוטין, שיכלול מבחר גרסאות בנזין, דיזל וכלאיים (בנזין-חשמל). בפסגת ההיצע תהיה גרסת כלאיים נטענת משקע, שמרצדס מבטיחה כי תציע הפעם "טווח נסיעה ארוך במיוחד". גרסת ה-500e המוצעת כיום גם בישראל, מסוגלת לנסוע עד 30 ק"מ בלבד בכוח החשמל בתנאי מעבדה.
מרצדס לא מפרסמת בינתיים מפרטים מלאים של ה-GLE, ומסתפקת בגרסת ה-450 כדוגמה לאחד המנועים איתם יושק רכב הפנאי החדש. בגרסה זו תמצאו מנוע טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים, הספק מרבי של 367 כ"ס ומומנט מרבי של כמעט 51 קג"מ. ה-GLE450 מצויד בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, כמו גם במנוע עזר חשמלי עם 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ, לטובת האצות וכיבוי מנוע בנזין בגלישה. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.
כן נמסר כי ה-GLE מצויד במערכת חשמל משודרגת, 48 וולט, ששולטת לראשונה גם על מערכת המתלים. כתוצאה מכך התאפשרה שליטה נפרדת בכל מתלה אוויר בנפרד, כך שהמערכת יכולה להקשיח קפיץ ובולם בכל גלגל בנפרד לנוחות ויציבות מרבית. גם מערכת ההנעה הכפולה שודרגה, ותציע חלוקת כוח של בין 0 ל-100 אחוז בין הסרנים לפי סוג הכביש ואופי הנהיגה. מערכת זו תוצע בכל הגרסאות למעט עם מנועי ארבעה צילינדרים, שיציעו מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח שווה בין הסרנים (50-50).
ועוד כמה חידושים: ה-GLE יציע שלל מערכות בטיחות, בהן זיהוי מוקדם של היווצרות פקק, למשל ביציאה מוסתרת מעיקול בכביש. עד מהירות של 60 קמ"ש בכבישים בינעירוניים, ניתן יהיה להפקיד בידי המכונית את מרבית אחריות הנהיגה - תודות למערכת לשמירת מרחק מהרכב מלפנים ושמירת הרכב במרכז הנתיב.
פרטים נוספים על ה-GLE החדש צפויים בתערוכת פריז. כבעבר, ולידיעת הקורא דונאלד טראמפ, רכב הפנאי ייוצר במפעל מרצדס שבטוסקלוסה, אלבמה, ארה"ב. משם יגיע גם לישראל.