התערוכה, שהשנה יצוינו 120 שנים להיווסדה, נערכת בפריז אקספו שבפורט דה ורסאי (Paris expo Porte de Versailles), תיפתח לקהל ב-4.10 – אבל הדגמים ייחשפו ביום העיתונות הראשון, ב-2.10. ריכזנו כאן את כל הדגמים החדשים שיוצגו בתערוכה – וכבר כעת מדובר בהרבה מאוד. עדכונים שוטפים ניתן לראות בעמוד האינסטגרם שלנו, גם בסטורי.
_________________________________
אודי A1
דור חדש, שני לסופרמיני של אודי. A1 מבוססת על אותה רצפה כשל פולקסווגן פולו וסיאט איביזה, ובדומה להן גם ממדיה גדלו ואותם מנועים/תיבות הילוכים משרתים אותה (מ-1.0 ל' טורבו ועד 2.0 ל' טורבו, מ-95 כ"ס ועד 200 כ"ס, תיבה ידנית או דו-מצמדית); עם זאת, A1 תוצע עם אפשרות להנעה כפולה במספר גרסאות מנוע, ובהמשך – בסוף 2019 – צפויה גם גרסה ספורטיבית (S1) עם 250 כ"ס. כמו פולו, גם A1 תוצע הפעם רק בגרסת 5 דלתות.
אודי A4
דגם מחודש. מתיחת פנים עדינה למשפחתית הגדולה והצעירה יחסית (2015).
אודי SQ2
גרסה חדשה. רכב הפנאי הקטן מקבל מנוע גדול – 2.0 ליטר טורבו עם 300 כ"ס, 40.8 קג"מ וכושר האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות. הכוח יועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית (7 הילוכים) ומנגנון צימוד לסרן האחורי. לטובת שיפור ההתנהגות, מרווח הגחון הונמך ב-2 ס"מ, מערכת ההיגוי שונתה והותקנו בלמים גדולים מלפנים ומאחור. גם מערכת הפליטה שופרה.
אודי Q3
דור חדש – שני – לדגם הפנאי הקומפקטי; דגם חדש לחלוטין. גדול משמעותית מקודמו. מערכות ההנעה בשלב זה קונבנציונליות, עם מנועי טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר עד 2.0 ליטר עם 150 עד 230 כ"ס (מנוע דיזל אחד, אין פרטים בשלב זה), התיבה ידנית או דו-מצמדית וההנעה קדמית או כפולה.
אודי TT
דגם מחודש. העדכון כולל שינויים עיצוביים מבחוץ, לצד עדכון מבחר יחידות ההנעה ורמות הגימור. מבחר מערכות ההנעה יתבסס על מנוע אחד – 2.0 ל' טורבו בנזין – ב-3 רמות הספק: 197 כ"ס, 245 כ"ס ו-306 כ"ס (ב-TTS). בכל הגרסאות אפשרות לתיבה הדו-מצמדית החדשה (7 היל', מצמדים 'רטובים'; עד היום – 6 היל' בגרסת 2.0 ליטר), ולוח מחוונים דיגיטלי יהיה כעת אביזר תקני.
אודי e-טרון
דגם חדש של רכב פנאי גדול וחשמלי. מעכת ההנעה של אודי אי-טרון מבוססת על שני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן) עם הספק משולב של עד 408 כ"ס ו-68 קג"מ, המקבלים מתח מסוללה בעלת אנרגיה של 95 ק"ו/שעה. טווח הנסיעה המוצהר, על פי תקן המדידה WLTP, הינו 400 ק"מ. הביצועים: 5.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. e-טרון צפוי להיות כלי הרכב הראשון בישראל שיוצע עם מראות צד מבוססות-מצלמה.
אופל GT X אקספרימנטל
דגם תצוגה לרכב פנאי-קופה, המיועד להציג את שפת העיצוב של דגמי אופל הבאים, ולהביא את בשורת הדגמים הכל-חשמליים של אופל, כאן עם סוללה של 50 ק"ו/שעה. לרכב כושר ניהוג אוטונומי ברמה 3 – נהיגה אוטומטית במתווה פשוט, אך כזו שעדיין מחייבת נהג ליד ההגה (ללא ידיים, יכול לקרוא).
ב.מ.וו סדרה 3
דור חדש, שביעי (G20), למשפחתית הגדולה. דגם חדש לחלוטין, המבוסס על הרצפה המודולרית של ב.מ.וו, המשרתת גם את סדרות 7 ו-5 ו-X3. הדגם החדש גדול מקודמו, קל יותר, בעל מרכז כובד נמוך יותר, עם חלוקת משקל של 50-50 בין הסרנים ועם דיפרנציאל מוגבל החלקה גם בגרסאות שאינן ספורטיביות. המעוניינים יהיו יכולים להזמין שלדה בעלת כיול ספורטיבי – עם מרכב מונמך ומוקשח וכיול מתלים נוקשה יותר. לצד גרסה היברידית נטענת-רשת (תוצע החל מהמחצית השנייה של 2019) תוצע גם גרסה חשמלית.
ב.מ.וו סדרה 8
דגם חדש, מחליף של סדרה 6. סדרה 8 דומה לקודמתה בגודל וכמותה תוצע גם בגרסאות קבריולה ו-4 דלתות-קופה (גראן קופה). כרגע מוצעת עם שני מנועים – בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר עם 530 כ"ס, או 3.0 ליטר דיזל עם 320 כ"ס; בהמשך תוצע גם גרסת M8, עם הספק גבוה מ-600 כ"ס.
ב.מ.וו X2 M35i
גרסה חדשה, ספורטיבית, לרכב הפנאי הקומפקטי. החידוש: מנוע 2.0 ל' טורבו בנזין עם 306 כ"ס ו-45.8 קג"מ, המועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מכני. התוצאה – האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות. שינויים נעשו גם במכלולי ההסעה, עם קפיצים ובולמים בעלי כיול שונה (מוקשחים ומונמכים).
ב.מ.וו X5
דור חדש, רביעי, לרכב הפנאי הגדול. הדגם החדש גדול מקודמו, קל וחזק יותר. המנועים זהים לאלו המשרתים את שאר דגמי ב.מ.וו העכשוויים; הפעם, גרסת V8 עם מנוע 4.4 ליטר טורבו ו-462 כ"ס תוצע רק בארה"ב. תוצע גם גרסה היברידית בשם 45e בהספק משולב של 390 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 80 ק"מ. X5 יוצע עם אפשרות ל-7 מקומות ישיבה, ולראשונה תוצע חבילת שטח עם קפיצי אוויר, בורר מצבי נהיגה ייעודי ונעילת דיפרנציאל אחורי.
ב.מ.וו Z4
דור חדש, שלישי, לרודסטר. אין הרבה מידע כרגע – פרט לעובדה שבגרסת M40I הספורטיבית למחצה מותקן מנוע 6 בוכנות (טורי) בנפח 3.0 ליטר עם 340 כ"ס, וכי חלוקת המשקל בין הסרנים היא 50-50.
ב.מ.וו i3
דגם מחודש. השיפור המרכזי הוא סוללות בעלות כושר אספקת אנרגיה עדיף, כאן עם 42 ק"ו/שעה, במקום 33 ק"ו/שעה כפי שהוצע בעדכון האחרון (מאי 2016). התוצאה – טווח נסיעה מעשי של עד 310 ק"מ, שיפור של כ-20% ביחס לגרסה המוחלפת. בדגם המעודכן גם גווני צבע חדשים מבחוץ ומבפנים.
ב.מ.וו iNext
דגם תצוגה חדש של רכב פנאי חשמלי. טרם הוצג במלואו.
ד.ס 3 קרוסבק
דגם חדש של רכב פנאי קטן (B-SUV). ה-3 קרוסבק דומה, בגודלו ובמעמדו, לאודי Q2 ומבוסס על רצפה חדשה של פיג'ו-סיטרואן (EMP1) המסוגלת לתמוך בתשתית של הנעה חשמלית; זו תכלול סוללה גדולה בעלת אנרגיה של 50 ק"ו/שעה, האמורה לאפשר טווח נסיעה לרכב של 300 ק"מ (לפי תקן WLTP). לצד גרסה זו, תוצענה גם גרסאות רגילות עם מנוע טורבו בנזין (1.2 ליטר עד 1.6 ליטר) ותיבה אוטומטית 8 הילוכים, אך עם הנעה קדמית בלבד.
הדגם החדש יוצע בישראל ברבעון השני של 2019. הגרסה החשמלית תוצע מאמצע 2020.
ד.ס 7 קרוסבק היברידי
גרסה חדשה. רכב הפנאי הבינוני יוצע בקרוב גם בגרסה היברידית נטענת-רשת, המבוססת על מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים, הניזונים (גם) מסוללה בעלת הספק של 13.2 ק"ו/שעה. ההספק המשולב של כל מערכת ההנעה – 300 כ"ס. מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים ואילו החשמלי את האחוריים, ליצירת הנעה כפולה.
וולוו V60 קרוס קאנטרי
דור חדש, שני, של גרסת הפנאי של S60, המכונה V60. גרסה זו נבדלת מ-V60 'רגילה' בעיקר במרווח גחון מוגדל (20.5 ס"מ, גבוה ב-7.5 ס"מ ביחס לגרסאות הרגילות) הנובע משימוש במבנה שונה למתלים (קפיצים ובולמים). הנעה כפולה-קבועה מוצעת כפריט תקני, וניתן יהיה לבחור, בהתחלה, בין שני מנועי 2.0 ליטר טורבו – בנזין (254 כ"ס) או דיזל (190 כ"ס). בנוסף, לגרסה זו הופעה חיצונית קרבית יותר (עם גימור פלסטיק שחור/אלומיניום בדפנות המרכב).
טויוטה יאריס GR, Y20 ספורט
רמות גימור מיוחדות לסופרמיני הוותיקה. מהדורת Y20 נועדה לציין 20 שנה להצגת הדור הראשון של יאריס. ההבדלים – צביעה חיצונית ייחודית, לצד תגי Y20 הפזורים בסביבת הנהג. מהדורת GR זו מהדורה ספורטיבית בהופעה ובהתנהגות של יאריס, כחלק ממותג GR ספורט של טויוטה; מהדורה זו נועדה לקשר בין יאריס שגרתית ליאריס GRMN הספורטיבית. למרות הכוונות הספורטיביות, מערכת ההנעה נותרה כבגרסה הרגילה – והכוונה היא לגרסה ההיברידית.
טויוטה קורולה
דור חדש, מספר 12(!) לדגם שהוצג ב-1966. בדור החדש חוזרת קורולה להיות משפחת דגמים – זאת עקב הפסקת בידול שמה הנפרד של גרסת ההאצ'בק. קורולה החדשה מבוססת על רצפת TNGA שכבר כיום משרתת מגוון דגמים רחב (מ-C-HR ועד קאמרי) ומוצעת עם מספר מערכות הנעה – בהן מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין (116 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית-רציפה ושתי גרסאות היברידיות (1.8 ליטר ו-2.0 ליטר) עם הספק של עד 180 כ"ס.
הדגם החדש מוצג בתערוכה בגרסת סטיישן, אחרי שהדגם הוצג מוקדם יותר השנה כהאצ'בק (אז כאוריס). גרסת סדאן צפויה בהמשך.
טויוטה ראב4
דור חדש, חמישי, לרכב הפנאי הקומפקטי, חלוץ רכבי הפנאי בכלל. ראב4 כבר הוצג בתערוכת ניו יורק, וכעת מוצג בגרסה האירופית. כמו קורולה ודגמי טויוטה אחרים מהדור האחרון, גם ראב4 מתבסס על רצפת TNGA, וכולל מערכות הנעה חדשות; כרגע מדובר בשתי מערכות הנעה, המבוססות על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר חדש, בגרסה אחת 'רגילה' ובגרסה נוספת היברידית (מערכת חדשה אף היא, שונה מזו הקיימת בדגם היוצא).
לשתי הגרסאות הנעה כפולה קבועה תקנית, אולם בגרסה ה'רגילה' יש תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים, לעומת מפצל-כוח בגרסה ההיברידית.
יונדאי i30
דגם מחודש, לצד גרסה חדשה למשפחתית הקומפקטית. המשפחתית הקומפקטי תוצע עם שינוי קל בהופעה החיצונית ושיפור מכאני (מסנן חלקיקים) שיסייע בהפחתת פליטת מזהמים. בנוסף, תוצג i30N בגרסת פאסטבק – גרסה שלא תוצע בישראל (N האצ'בק תשווק בישראל בתחילת 2019).
לקסוס ES
דור חדש, שביעי, שלראשונה יוצע גם באירופה ובישראל. הדור החדש של ES, שיחליף את GS, מבוסס על הרצפה החדשה של טויוטה-לקסוס – כאן עם הנעה קדמית המשותפת לטויוטה קאמרי למשל, ולא רצפת הנעה אחורית של LS או LC. ל-ES מערכת הנעה היברידית (ללא אפשרות לטעינה חיצונית) על בסיס מנוע 2.5 ליטר, עם הספק משולב של 218 כ"ס. השיווק בישראל - בעוד כחודשיים (דצמבר).
לקסוס RC
דגם מחודש. עיקר השינוי בדגם המעודכן הוא מכני; השינוי העיצובי עודכן באורח עדין. שיפורים מכניים נעשו במתלים ובהיגוי.
מרצדס A35 AMG
גרסה חדשה, ספורטיבית, ל-A קלאס, עם 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ, המופקים ממנוע בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו; הכוח מועבר לארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה (עם גל הינע בעל מנגנון צימוד אלקטרו-הידראולי, כמו האלדקס). התוצאה: 4.7 שניות ל-100 קמ"ש. בהמשך השנה תוצג הגרסה הספורטיבית החזקה, A45 AMG. השיווק בישראל - בתחילת 2019.
מרצדס AMG GT43 – גרסה בסיסית
גרסה חדשה. מוקדם יותר השנה הוצגה AMG GT 4 – למעשה, גרסה ספורטיבית ל-CLS. בניגוד לעולה משמה (AMG GT), זו אינה גרסת 4 דלתות לקופה הספורטיבית אלא גרסה מוקצנת ל-CLS איתה היא חולקת אותה רצפה (MRA) ואותם ממדים. במקור, AMG GT 4 הוצגה עם מנועי V8 בנפח 4.0 ליטר, ועד 640 כ"ס, וגם עם מנוע 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר, 2 מגדשים (טורבו וחשמלי) ומערכת חשמל משנית (48V), עם 435 כ"ס ו-53 קג"מ.
בפריז תוצג AMG GT 4 במהדורה מוחלשת ופחות מתוחכמת – עם אותו המנוע האחרון, אבל עם 367 כ"ס ו-51 קג"מ 'בלבד'. בשונה מ-CLS450 מקבילה, ל-AMG GT 4 בגרסה החדשה תיבה דו-מצמדית עם 9 הילוכים ולא תיבה פלנטרית עם 9 הילוכים.
השיווק בישראל מתוכנן לרבעון השני של 2019. הגרסאות החזקות יוצעו בישראל בסוף 2019.
מרצדס B קלאס
דור חדש, שלישי, למיניוואן הקומפקטי.מבוססת על רצפת ההנעה הקדמית החדשה, המשותפת גם ל-A קלאס החדשה. נתוני מידות טרם פורסמו, פרט לבסיס הגלגלים שהוארך (273 ס"מ, כעת כמו A קלאס). בשלב הראשון יוצע הדגם עם מנוע 1.3 ליטר טורבו בנזין עם 136 כ"ס או 163 כ"ס, עם תיבה דו-מצמדית (7 היל'). B קלאס יוצע גם עם מנועי דיזל - 1.5 ליטר (116 כ"ס) או 2.0 ליטר (190-150 כ"ס), הרלוונטיים לשוק המוניות אצלנו. גרסת הדיזל החזקה תוצע עם תיבה דו-מצמדית עם 8 הילוכים.
הדגם החדש יוצע בישראל החל מהרבעון הראשון של 2019.
מרצדס EQ C
דגם חדש של רכב פנאי גדול וחשמלי – דומה ליגואר I-פייס. כמו ביגואר, גם ל-EQ C – המבוסס על רצפה חדשה, שתשרת דגמים נוספים של תת-המותג EQ – שני מנועים חשמליים (בעלי הספק משולב של 408 כ"ס) הניזונים מסוללה אחת (80 ק"ו/שעה). טווח הנסיעה המשוער לפי מרצדס הוא "מעל 450 ק"מ".
מרצדס GLE
דור חדש, רביעי, לרכב הפנאי הגדול (והראשון של מותג יוקרה). הדגם החדש מבוסס על רצפת MHA (גרסה ל-MRA המשרתת את דגמי מרצדס מ-C קלאס) ומידותיו גדולות ביחס לאלו של הדגם היוצא. בין שאר החידושים, מנועים חדשים עם מערך היברידי מתון (48V), העברת כוח עד 100% מהמומנט לסרן הקדמי או האחורי, לפי צורך, ומערכת קפיצי אוויר חדשה עם פיקוד נפרד לכל קפיץ. גם הפעם, כרגיל, יוצע הדגם עם אפשרות ל-7 מקומות ישיבה.
סוזוקי ג'ימני
דור חדש, שני, לרכב השטח היפני הקטן. דומה לקודמו במבנה (שלדת סולם, שני סרנים חיים) ובממדים, המנוע (1.5 ליטר, 102 כ"ס) חדש, והתיבות (אוטומטית 4 הילוכים, ידנית 5 הילוכים) לא. לג'ימני תיבת העברה לשילוב הנעה כפולה, אך ללא דיפרנציאל מרכזי (רק לשטח).
סוזוקי ויטארה
דגם מחודש לרכב הפנאי הקטן. בעדכון שינוי עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים, מערכות הנעה חדשות ומבחר גדול יותר של מערכות בטיחות מתקדמות. בישראל תשווק הויטארה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס) שיחליף את המנוע הישן (1.6 ליטר, 120 כ"ס); התיבה, אוטומטית 6 הילוכים, ללא שינוי.
סיאט טאראקו
דגם חדש, רכב פנאי בגודל בינוני עם מקום ל-7 נוסעים, אח תאום לסקודה קודיאק, וצפוי להחליף את המיניוואן הוותיק אלהמברה. מערכות ההנעה כמו בשאר דגמי קבוצת פולקסווגן, עם מנועי טורבו בנזין, דיזל, גפ"מ אוטומטיבי או מערכת היברידית, תיבה ידנית או דו-מצמדית והנעה קדמית או כפולה. בהמשך צפוי גם דגם קופרה עם 300 כ"ס.
סיטרואן C5 איירקרוס
דגם חדש של רכב פנאי בינוני. הוצג כבר ב-2017, אך שווק עד כה רק בסין. C5 איירקרוס יוצע עם מנועי טורבו בנזין ודיזל, וגם עם מערכת הנעה היברידית נטענת-רשת מבוססת טורבו-בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי וסוללה של 13.2 ק"ו/שעה. למערכת הנעה זו הספק כולל של 225 כ"ס, ואלו מועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. מערכת הנעה זו אמורה לאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ, לפי תקני המדידה החדשים (WLTP).
C5 איירקרוס היברידי יוצע בישראל מאמצע 2020.
סקודה קודיאק RS
גרסה חדשה, ספורטיבית, לרכב הפנאי הבינוני. קודיאק RS צפוי להיות מוצע עם מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר, עם שני מגדשי טורבו ו-240 כ"ס ו-51 קג"מ. קודיאק RS הוא הדגם הראשון של סקודה שיחנוך את תת-המותג הספורטיבי, VRS.
סקודה RS ויז'ן
דגם תצוגה של רכב פנאי-קופה ספורטיבי, הדומה במידותיו לסקודה קארוק.
פורשה מקאן
דגם מחודש. עדכוני עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים, ושינויים במערכות המנוע, המתלים וההיגוי.
פיג'ו 508
שתי גרסאות חדשות למשפחתית הגדולה החדשה: סטיישן והיברידית נטענת-רשת. כמו סיטרואן C5 איירקרוס המוזכר מעלה, גם 508 תוצע עם מערכת כלאיים על בסיס מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי עם סוללה של 13.2 ק"ו/שעה, הספק משולב של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ, לפי תקן WLTP. לגרסה זו תיבת 8 הילוכים והנעה קדמית.
508 היברידית תוצע בישראל מאמצע 2020.
פיג'ו 3008
גרסה חדשה לרכב הפנאי הקומפקטי הצעיר יחסית (2016). כמו דגמים אחרים של פיג'ו-סיטרואן-ד.ס, גם 3008 יוצע עם מערכת כלאיים על בסיס מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר, מנוע חשמלי עם סוללה של 13.2 ק"ו/שעה, הספק משולב של 225 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ, לפי תקן WLTP. לגרסה זו תיבת 8 הילוכים והנעה קדמית. גרסה נוספת תכלול מנוע חשמלי נוסף לסרן האחורי (שיקבל מתח מאותה הסוללה) ליצירת הנעה כפולה. במערכת זו ההספק המשולב הינו 300 כ"ס.
3008 היברידי יוצע בישראל מאמצע 2020.
פיג'ו E-לג'נד
פיג'ו תציג בפריז קונספט קופה בשם E-לג'נד, המעוצבת בהשראת פיג'ו 504 קופה משנות השבעים, וייתכן וזו תגיע לייצור סדרתי. למכונית מערכת הנעה חשמלית עם סוללות בעלות אנרגיה גבוהה במיוחד (100 ק"ו/שעה), המניעות מנוע חשמלי המפיק 462 כ"ס ו-81.5 קג"מ, המאפשר למכונית להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 'פחות מ-4 שניות'. מאפיינים נוספים: ניהוג אוטונומי לחלוטין והגה שניתן להסתרה לטובת מסך "49.
פרארי מונזה
פרארי מציגה בפריז דגם חדש בשם "מונזה", ראשון במסגרת "אייקונה", תכנית לייצור דגמים מיוחדים בהיקף קטן. מונזה תוצע בשתי גרסאות, עם מושב יחיד או שניים, בהשראת דגמי פרארי משנות ה-50; לשתיהן מרכב מסיבי פחמן, אין להן גג ושמשה קדמית ויש מסיט רוח. מתחת למכסה המנוע שוכנת מנוע V12 אטמוספרי בנפח 6.5 ליטר עם 810 כ"ס, המעביר את הכוח לגלגלים האחוריים דרך תיבה דו-מצמדית (7 היל') ומאפשר להאיץ את הרכב (1500 ק"ג) ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות.
קיה e-נירו
גרסה חדשה לרכב הפנאי הקומפקטי, חשמלית לחלוטין. לגרסה זו שני סוגי סוללות, הנבדלות זו מזו בקיבולת – עם הבדל של מעל 50% – מה שמשפיע על טווח הנסיעה, על הספק המנוע (136 כ"ס בגרסה החלשה, 204 כ"ס בחזקה) ועל הביצועים. טווח הנסיעה בגרסה בעלת הסוללה הגדולה יותר מגיע עד 485 ק"מ.
קיה פרו-סיד
גרסה חדשה למשפחתית הקומפקטית. אחרי שבשני הדורות הראשונים הייתה פרו-סיד לגרסת הקופה של הדגם, בדור השלישי הופכת פרו-סיד לגרסת שוטינק-ברייק – סטיישן-קופה. שאר המפרט דומה לזה של הגרסאות הרגילות. סיד, בגרסת המרכב הייחודית, לא תוצע בישראל.
רנו קדג'אר
דגם מחודש. בשינויים: עדכונים עיצוביים מבחוץ, לצד שיפור באיכות ייצור תא הנוסעים (חומרים, דיפון, הרכבה), וגם חידושים במערכות ההנעה – את מנוע הטורבו בנזין הנוכחי, בנפח 1.2 ליטר, יחליף מנוע בעל מבנה דומה, אך עם נפח של 1.3 ליטר (אותו אחד מהפיתוח המשותף עם מרצדס), שיוצע עם אחת משתי רמות הספק (140 או 160 כ"ס). מנוע הדיזל הוותיק (1.5 ליטר) ימשיך לשרת, אך עם נתונים משופרים מעט.