פורשה פאנאמרה, מכונית הספורט המשפחתית שהדור הנוכחי שלה הוצג ביוני 2016, זוכה לגרסה חדשה. מדובר ב-GTS, גרסת הביניים שאמורה לפנות למי שאוהב לנהוג באופן ספורטיבי את הפורשה שלו, אך לאו דווקא רוצה את הגרסה היקרה והחזקה ביותר במבחר. 

ל-GTS מנוע 4.0 ליטר (V8) עם צמד מגדשי טורבו, הספק מרבי של 460 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ כבר ב-1,800 סל"ד (ועד 4,500). בסיוע תיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, כמו גם מערכת הסיוע ליציאה מהמקום ("ספורט כרונו"), ה-GTS מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.1 שניות ולמהירות מרבית של 292 קמ"ש (289 בסטיישן, סליחה - "ספורט טוריזמו").

מלבד תוספת הכוח ביחס לקאררה 4S (לה מנוע 2.9 ליטר V6 עם 440 כ"ס), ה-GTS מוסיפה גם מתלי אוויר מונמכים (10 מ"מ), וערכת עיצוב למראה מעט מוחצן-ספורטיבי יותר. זה כולל, בין היתר, מספר חלקים צבועים בשחור מבחוץ (כולל חישוקי ה-"20 בעיצוב ייחודי), ותא נוסעים עם שימוש נרחב באלקנטרה.



ה-GTS לא שונה משמעותית במידות מפאנאמרה רגילה, עם אורך של 505 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 142 ס"מ ובסיס גלגלים של 295 ס"מ. היא מוצעת בגרסת הליפטבק והסטיישן, שמובדלות במשקל העצמי (1,995 ו-2,025 ק"ג בהתאמה) ובתצרוכת הדלק (9.7 ק"מ לליטר לעומת 9.4 בממוצע בתנאי מעבדה בסטיישן).

פורשה פאנאמרה בגרסה לנהג


פורשה תציע את הפאנאמרה GTS עם מבחר התוספות הרגיל של הדגם, ובכלל זה תצוגת מידע עילית לנהג, לוח מחוונים דיגיטלי, היגוי אחורי ובקרת שיוט אדפטיבית. מחיר הגרסה החדשה בגרמניה עומד על החל מ-138.5 אלף יורו (כ-584 אלף שקל) כולל מסים. בישראל המחיר עדיין לא פורסם, אך הוא יהיה איפשהו בין הפאנאמרה הרגילה - שעולה 998 אלף שקל, לטורבו - שעולה החל מ-1.498 מיליון שקל.