החידוש העיקרי בגרסה המחודשת נמצא במנוע; במנוע המוכר, 6 צילינדרים בטור, 3.0 ליטר הותקנו, בין השאר, שני מגדשי טורבו רגילים עם נחיר יחיד שהחליפו את המגדש היחיד (טווין סקרול, נחיר כפול).
התוצאה: שיפור ההספק, מ-370 ל-411 כ"ס יחד עם העלאת הסל"ד המרבי מ-6500 ל-7000 סל"ד, ותוספת למומנט, מ-47.4 קג"מ ו-56.1 קג"מ. עם זאת, שיא המומנט מושג בסל"ד גבוה מבעבר (2350, לעומת 1400 קודם), ולמרות שמהירות העבודה המקסימלית של המנוע ממוקמת גבוה מבעבר (קו אדום ב-7000 סל"ד, במקום 6500), רצועת הכוח קטנה יותר (אבל גדולה מספיק): 4650 סל"ד במקום 5100.
התיבה דו-מצמדית (7 היל') או ידנית (6 היל'), והתפוקה עוברת לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה. למרות שהמשקל העצמי ומרווח הגחון עלו מעט, ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש שופרה ב-0.1 שניות, ל-4.2 שניות בגרסה האוטומטית ו-4.4 שניות בידנית; המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש, אך בתוספת תשלום ניתן להוסיף את חבילת 'נהג M', בה המהירות המרבית היא 280 קמ"ש. חבילה זו כוללת גם קורס נהיגה מתקדמת בגרמניה, ומחירה 29,000 שקלים.
למרות שהגרסה החדשה מחליפה את קודמתה משיקולים של תקנות זיהום אוויר, גרסת קומפטישן דווקא פחות ידידותית לסביבה מקודמתה – צריכת הדלק עלתה ב-13% (כעת 11 ק"מ/ל' בממוצע, במקום 12.6) ופליטת המזהמים גדלה ב-12% (כעת 206 גרם C02 לקילומטר, במקום 185 קודם לכן). חשוב לציין כי אלו הנתונים לפי תקן המדידה הישן, NEDC, המבוססים על התקן העדכני WLTP; ב.מ.וו הצהירה כי תרגמה את הנתונים לתקן הישן, על מנת שיהיה קל להשוות.
שינויים נוספים שהוכנסו בגרסה המעודכנת – מראות צד מסוג חדש, פתחי יניקת אוויר מוגדלים, מצנן אוויר נוסף, גשר חיזוק קדמי העשוי מסיבי פחמן לטובת הגדלת קשיחות המרכב, מערכת פליטה חדשה, היגוי מתוגבר חשמלית (במקום תגבור אלקטרו-הידראולי בעבר), צלחות בלימה מוגדלות וחישוקי "19 בעיצוב חדש. בפנים מערכת מולטימדיה משופרת ומושבים מסוג חדש.
כבעבר, ב.מ.וו M2 תוצע הן בגרסה אוטומטית במחיר התחלתי של 605,000 שקלים, או בגרסה ידנית במחיר של 585,000 שקלים – מחירים גבוהים ב-70,000 שקלים מאשר לפני מתיחת הפנים.