על-פי ה-RJC, הסיבה לבחירה היא "לא רק בגלל שעיצוב האקליפס קרוס ממזג קופה ופנאי קומפקטי, אלא גם כי יש לו ביצועים טובים בכביש משובש ויכולת דינמית מאוזנת, תודות למערכת ההנעה הכפולה של מיצובישי".
הבוחנים הוסיפו כי "הביצועים זריזים, תודות למנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר עם הזרקה ישירה ותיבת ההילוכים הרציפה עם שמונה יחסי העברה מתוכנתים".
בתחרות ה-RJC משתתפות מדי שנה כל המכוניות היפניות שמושקות בין ה-1 בנובמבר אשתקד (2017 במקרה הזה), לבין ה-31 באוקטובר השנה (2018). חברי הוועדה בוחרים את ששת הדגמים המובילים ב-1 בנובמבר, ובשלב הסופי נבחר רכב השנה מתוכם.
בתואר הנכסף זכו בשנים האחרונות סוזוקי סוויפט (2018), ניסאן סרנה (2017) וסוזוקי אלטו (2016).