בדומה לקודמיו, ה-P4 מציע שתי מערכות נהיגה "מקבילות". לצד ה"שאופר" (Chauffeur, נהג), מערכת נהיגה אוטונומית מלאה, מפותחת גם ה"גארדיאן" (Guardian, שומר), מערך של מערכות בטיחות אקטיביות שמטרתן לשמור על נהג אנושי מפני טעות או תאונה.
בטויוטה מסבירים את הכפילות בכך שהיעד הוא לאו דווקא מכוניות אוטונומיות כמו בסרטי מדע בידיוני, כלומר, בלי הגה ושליטה אנושית כלל, אלא מכונית שיכולה לנהוג את עצמה כל הזמן או בתנאים מסוימים, ובנוסף מכונית רגילה שנשלטת על-ידי בן אנוש. במילים אחרות, בטויוטה מאמינים שגם בעידן האוטונומי, אתם תרצו להמשיך ולנהוג.
אב הטיפוס החדש, שיוכנס לניסוי באביב, מציע שורה של שיפורים ביחס לקודמו, שכונה "פלטפורמה 3.0". בטויוטה מציינים כי יש לו "מוח" גדול יותר - כוח המחשוב - וכתוצאה מכך הוא יכול ללמוד מהר יותר, לזהות מכשולים ומצבי סיכון מוקדם יותר ולעבד נתונים במהירות. למרות זאת, הוא קומפקטי יותר וממוקם בדרך שגוזלת פחות מקום בתא המטען.
לחידושים מצטרפות שתי מצלמות חדשות לשיפור "עירנות" הרכב לנעשה בצדדיו, חיישני דימות נוספים מלפנים ומאחור ורדאר משודרג לטווח קצר. מערכת חיישני הלייזר (Lidar) ממשיך ללא שינוי מהדור הקודם.
ה-P4 יוצג בהופעת בכורה השבוע בתערוכת הטכנולוגיה CES בלאס וגאס. ניתן יהיה להתרשם ממנו גם זמן קצר לאחר מכן, בתערוכת דטרויט שתיפתח בשבוע הבא.