נופים חדשים, אתרי תיירות ו... תיבה ידנית. זה המכנה המשותף למטיילים הישראלים בשנת 2018, שעל-פי נתונים שמפרסמת חברת השכרת הרכב "שלמה סיקסט", העדיפו לחסוך כסף בטיול ולנהוג במכונית ידנית בחלק ניכר מהיעדים בחו"ל.

קרוב ל-220,000 ישראלים הזמינו רכב לטיול בחו"ל ב-2018, מתוכם כמעט שני שליש עשו זאת בהזמנה מסוכן מקומי של חברת השכרה, וכשליש ישירות מחברת השכרת הרכב, מתווכים או מאתרים זרים.  היעדים הפופולריים באירופה היו שוב בעיקר במערב - אוסטריה, איטליה, גרמניה, הולנד, ספרד, צרפת ושוויץ, אך ב-2018 חל זינוק במספר ההשכרות ברומניה (120%), יוון (60%) ופורטוגל (200%).

ביעדים הקלאסיים, הישראלי העדיף רכב ידני - שנפוץ בהרבה בחברות ההשכרה וגם זול משמעותית, זאת לעומת נתח שוק זניח לגמרי בקרב מכוניות פרטיות בישראל, של אחוזים בודדים. התיבה האוטומטית שולטת עם זאת בבריטניה, שם הישראלים העדיפו להתרכז בנהיגה בצד ה"הפוך" בלי להידרש גם לתפעל את רגל שמאל. גם רכבי הסטיישן, שאמנם נהנים מהצלחה נאה בישראל בשנים האחרונות אך עדיין בעלי נתח שוק קטן יחסית, זוכים להצלחה גדולה בהרבה ברכבי ההשכרה - ואיתם המיניוואנים הקומפקטיים והגדולים. רכבי פנאי? הישראלים שומרים אותם לישראל.

ידניות, גג נפתח ומכוניות יוקרה - לא תאמינו במה הישראלים נוהגים בחו
תיבה ידנית ומכוניות "חוויה" בולטות ב-2018

בארה"ב, הטעם הישראלי שונה. מחירי השכרה ממוצעים נמוכים בהרבה (360 דולר לעומת 460 דולר באירופה), מובילים לבחירה בכלי רכב גדולים ומרווחים הרבה יותר, בהם רכבי פנאי ענקיים שכלל לא זמינים בישראל, דוגמת GMC יוקון ושברולט סברבן. בקליפורניה ופלורידה ישראלים רבים בחרו במכוניות קבריולה חוויתיות כמו פורד מוסטנג או ב.מ.וו סדרה 4, שמתאימות למזג האוויר הנוח וזולות יחסית להשכרה.

גם ביעדים אחרים ניכרת מגמה של השכרת "כיף" - מכוניות יוקרה דוגמת ב.מ.וו ואודי, רכבי ספורט כמו מזראטי ופורשה ודגמי קבריולה, זכו לעלייה בפופולריות בקרב מטיילים חובבי נהיגה. בממוצע, הישראלים שכרו מכונית לשבעה ימים באירופה ו-8.5 בארה"ב, שם היעדים המועדפים הם הערים ניו יורק ולאס וגאס ומדינות פלורידה וקליפורניה.

ידניות, גג נפתח ומכוניות יוקרה - לא תאמינו במה הישראלים נוהגים בחו


עוד בנתונים של שלמה סיקסט: מרבית הישראלים מעדיפים לרכוש חבילות ביטוח מורחבות, שמבטיחות כיסוי במקרים דוגמת גניבה או נזק לרכב, תאונת דרכים ותקלות שונות. גם חבילות לנהיגת שלג (בעיקר לאתרי סקי) והרחבת נסועה היו פופולריות ב-2018.